Iako se u svijetu internetsko oglašavanje prema ulaganjima penje prema prvom mjestu, a u Velikoj Britaniji prošle je godine prvi put prestiglo i televizijsko, u Hrvatskoj se taj segment oglašavanja slabo i sporije razvija te je za dalji razvoj potrebno više edukacije i ulaganja kako agencija za oglašavanje tako i samih oglašivača
To je među ostalim istaknuto na četvrtoj po redu konferenciji o interaktivnom marketingu FuturAD 2010, koja je u srijedu u zagrebačkom Hypo Expo Centru u oraganizaciji Udruge za interaktivni marketing (Interactive Advertising Bureau) i Best Marketing Hrvatska okupila oko 250 sudionika.
Naglasivši da u Europi tržište internetskog oglašavanja raste godišnje oko 20 posto, Mladen Mileusnić iz tvrtke za digitalno oglašavanje ADnet kazao je kako bi za taj segment bilo 'super' kada bi u Hrvatskoj rastao po godišnjoj stopi do 20 posto. No, to još nije tako, iako se očekuje da će ove i idućih godina taj segment 'živnuti' te da će i oglašivači više izdvojiti novca od ukupnog budžeta za oglašavanje na internetu.
Ana Penović iz multimedijskog magazina PlanB navodi paradoks da to oglašavanje ne prati stalni porast broja korisnika (trenutno ih je oko 2,5 milijuna) i kućanstava s pristupom internetu u Hrvatskoj (trenutno taj pristup ima više od 65 posto), što je slučaj u većini europskih zemalja.
Razloge sporosti tog razvoja direktor portala net.hr Ante Magzan vidi u tradicionalno konzervativnom poslovnom mentalitetu u Hrvatskoj te općenito uspavanoj i ekonomiji nesklonoj promjenama.
Za poslovanje portala net.hr, koji u velikoj mjeri živi od oglašavanja, kazao je da, slično kao i svi drugi u državi, 'muku muči' s naplatom koja se proteže i na više od 180 dana što također znatno otežava i usporava razvoj. Ipak, priznaje i da se i u tom segmentu stvari kreću na bolje sa sazrijavanjem internet korisnika, agencija i medija.
Govoreći o trendovima u marketingu i digitalnim medijima za ovu godinu, urednik bloga britanskog Guardiana Kevin Anderson na FuturAD-u je istaknuo kako svi mediji prelaze na internet i njemu se prilagođavaju, pa je i stoga realno očekivati povećanje internet oglašavanja, posebno na društvenim mrežama, putem kojih se već događa transformacija klasičnih u tzv. nove medije. U vezi novinarstva, kazao je da ga alati koje pruža moderna digitalna tehnologija čine jeftinijim, bržim i boljim, što ne mora i ne bi smjelo nužno značiti i prestanak poštivanja tradicionalnih standarda te struke (poštenje, odgovornost i slično).