A kako poboljšati sliku Zagreba, za to ideju ima jedan Iranac. Hesam Qaydi želi napraviti veliki tematski zabavni park, u kojem će se gosti voziti rollercoasterom, ali i automobilima Mate Rimca, i na zabavan način učiti o Hrvatskoj. Dakle, ne baš Disneyland, ali recimo Croland, objavio je RTL
Na pitanje zašto baš Hrvatska, a ne primjerice Italija ili Austrija, Hesam Qaydi kaže:
"Zato što ovdje nema konkurencije. Ako zabavni park želite graditi blizu Rima, najveća konkurencija vam je upravo Rim. Ljudi provedu šest, sedam sati u gradu i dalje imaju što za vidjeti i raditi. A u Zagrebu? Odete u muzej, gotovi ste u sat vremena. Zagreb ima prekrasan centar grada, ali nije dovoljno veliko da zadrži turiste da prenoće ovdje", smatra Iranac, javlja RTL.
Tržište je spremno za Croland, a spreman je i Hesam. Ideju, novac i ulagače iz Irana ima. Inspiracija mu je španjolski mega park u Valenciji koji bi se uskoro trebao početi graditi. A njegov, hrvatski bio bi toliko velik da bi vam trebalo pet sati da obiđete sve, vrtuljke, vožnje, aqua parkove, rollercoastere, slobodne padove i dvorce. Mogli bi provozati Rimčev auto, baš kao što Španjolci voze Ferrari.
"Napravili su Ferrari verziju parka i omogućili brže vožnje s Ferrari automobilima. Zašto bi mi išli s Ferrarijem kada imamo Rimca. Imaju najbrži električni automobil i to bi bila odlična tema za park kada bi se htjeli priključiti", kaže Qaydi.
A otkud Hesam u ovoj priči? Iranski student stigao je iz Teherana 2014. zaljubio se i završio ekonomiju i ostao. Njegova ideja još uvijek je samo to - ideja. Ključni dio su naravno, ulagači.
Kaže da bi za gradnju angažirao hrvatske dizajnere i arhitekte. "Za zabavni park vam treba puno zemlje. Kada smo počinjali spominjali smo da nam treba 40 hektara. Zato što cijeli ovaj ovdje prostor nije vam dovoljan za izgradnju jednog vlaka smrti", objašnjava Qaydi. I zato ga ne bi gradili ovdje na Maksimiru, nego na potezu između Jastrebarskog i Lučkog.
Prema njegovoj računici zarada na ulaznicama iznosila bi oko pet milijuna kuna jer bi godišnje imao osam milijuna posjetitelja. Da bi uopće počeo naplaćivati ulaznice treba dozvolu Ministarstva gospodarstva da dovede investitore iz Irana i da dobije zemlju na kojoj može graditi.
"Ovo je nešto što vaša zemlja mora imati, prije ili kasnije. Ako ja ne izgradim ovaj park, netko drugi će. Zato što je ovo tržište profitabilno. Imate turiste, resurse, povijest, sve što ide jedno uz drugo'', smatra Qaydi.