Bugatti je bio 'najbrži' san legendarnog Volkswagenova vizionara i posljednjeg patrijarha njemačkog gospodarstva Ferdinanda Piëcha, za čijeg je života njegov koncern preuzeo i Porsche. Marku luksuznih sportskih automobila – Bugatti – preuzeli su Porsche i Rimac 2021., a sada Porsche razmatra većinsko preuzimanje kako bi imao veću kontrolu. Razgovori su već u tijeku, što je potvrdio i osnivač i direktor Rimca Mate Rimac
Porsche, koji već ima 45 posto vlasničkog udjela u kompaniji Bugatti Rimac, sada želi većinski udio u vlasništvu, izvijestio je njemački financijski portal Manager.
Razvoj Bugatti Tourbillona, za koji iz Rimac Automobila očekuju da bi mogao doseći brzinu od 500 km/h, navodno kasni, a iz Porschea su u više navrata kritizirali programere Rimca, ističući da nisu zadovoljni njihovom neorganiziranošću.
Rezultati zajedničkog pothvata Porschea i Rimca nisu ispunili očekivanja financijskog direktora Porschea Lutza Meschkea. Bugatti Rimac prošle je godine prijavio gubitak od 17 milijuna eura nakon poreza na prodaju od 336 milijuna eura, navodi se u godišnjem izvješću Porschea.
Kako piše Manager, Mate Rimac rekao je da se među dioničarima vode rasprave o mogućoj transaksciji i da je tvrtka dobro pozicionirana te da bi i oni željeli povećati svoj vlasnički udio. Bugattijevi automobili rasprodani su do 2029., a zajednička kompanija trebala bi ponovno postati profitabilna od 2025. godine.
Prema čelnicima Porschea, raspravlja se o različitim scenarijima. Još nije odlučeno što će se dalje dogoditi s Bugattijem. Porscheu su trenutačno ipak prioritet tekući razgovori o restrukturiranju u Volkswagenu, a moguć je i ulazak dodatnog investitora koji bi preuzeo dio dionica od Rimca.
Da bi Porsche preuzeo većinski udio, s tim bi se trebaju složiti i ostali ulagači. Dioničari Rimca uključuju Hyundai, Goldman Sachs, SoftBank i Invest Industrial.
S druge strane, Porsche se trenutno suočava s mnogim izazovima. Prodaja njihovih automobila pala je nakon trećeg tromjesečja, a prodaja električnih modela doživjela pravi potop.