HORECA INDUSTRIJA

Iseljavanje i veći ugostiteljski PDV muče i distributere i proizvođače pića

25.11.2016 u 16:58

Bionic
Reading

HORECA kanal pod snažnim je utjecajem demografskih kretanja: prije deset godina Osijek je bio jedan od ključnih gradova u Hrvatskoj, dok je danas samo jedan dio Zagreba – Sesvete - postao veće tržište od grada Osijeka, istaknuto je, među ostalim, na skupu vodećih hrvatskih distributera i proizvođača pića koji su se okupili u Opatiji na godišnjoj konferenciji te industrije

Zbog Europskog nogometnog prvenstva Hrvati su prošle godine rušili rekorde u konzumaciji piva, istaknuli su sudionici panela 'Izazovi pred pivarskom industrijom': predsjednica Uprave Carlsberg Croatia Helle M. Petersen, član Uprave Zagrebačke pivovare Miroslav Holjevac te predsjednik Uprave Heinekena Boris Miloushev. Kvalitetu proizvoda i snažan rast bezalkoholnog piva naznčeni su kao ključni trendovi.
'U potrošnji piva važno je istaknuti dvije kategorije – domaće tržište i turisti. Potrebno je stoga osigurati ponudu za turiste koji nemaju jednake navike kao domaći potrošači, a koji imaju snažnu kupovnu moć. U godinama koje dolaze moramo ponuditi novi sadržaji poput tečaja za kuhanje, gdje ćemo ponuditi mogućnost sparivanja s pivarskim proizvodima“, istaknula je Helle M. Petersen. 

Trendovima razvoja HORECA kanala pod snažnim su utjecajem demografskih kretanja: prije deset godina Osijek je bio jedan od ključnim gradova u Hrvatskoj, dok je danas samo jedan dio Zagreba – Sesvete postalo veće tržište od grada Osijeka, što značajno utječe ne distribucijske procese. Istaknuto je to na raspravo o mogućnostima unapređenja poslovanja u HORECA kanalu, na kojoj su sudjelovali Mislav Galić (amnica), Zoran Mabić (Franck) i Ruža Tomić Fontana (Coca-Cola). Distributeri su istaknuli da je rast BDP-a vidljiv i u njihovu sektoru.

Čak 82% 'slučajnih' ugostitelja

U vezi s najavljenom zabranom konzumacije duhanskih proizvoda i povećanjem PDV-a u ugostiteljstvu Ruža Tomić Fontana, komercijalna direktorica Coca-Cole, istaknula je kako je riječ o negativnoj odluci koja može pokazati kratkoročno pozitivne efekte, dok će dugoročno rezultirati padom potrošnje. Iznesen je zanimljiv podatak kako se istraživanjem doznalo kako je čak 82 posto ugostitelja u tome poslu završilo potpuno slučajno te kako će daljnja profesionalizacija u ovome segmentu pridonijeti razvoju.

Hrvoje Stojić, glavni analitičar Addiko Banke, rekao je kako Hrvatsku u 2017. očekuje gospodarski rast na razini ove godine poduprt rastom investicija u turizmu, dobrom turističkom sezonom i povećanjem kupovne moći građana. Istaknuo je kako je HORECA segment udvostručio broj zaposlenih od 2011. te je u istom razdoblju uvećao prihode za čak 70 posto