'restrukturiranje usluge'

'Fine dining' po pristupačnim cijenama: Dio restorana se odlučio za nezamislivo

23.04.2025 u 10:10

Bionic
Reading

Unatoč rastu troškova, ugostitelji u Berlinu nastoje privući sve veći broj gostiju jeftinijim jelima. Tako je u 'fine dining' restoranima moguće naručiti i jednostavnija jela, a ponegdje su cijene pale ispod granice od 10 eura koju su se rijetki odlučili probiti

Odlazak u restoran za mnoge nije stvar prestiža, već svakodnevna navika. No, cijene hrane su u posljednjih nekoliko godina znatno porasle. Često je stopa inflacije cijena hrane bila veća od prosječne stope inflacije svih proizvoda i usluga.

No, među uslugama su najviše i najčešće poskupljivale upravo ugostiteljske usluge, što zbog rasta cijena hrane, što zbog potražnje, a što zbog poskupljenja ostalih troškova u njihovom poslovanju.

U Njemačkoj je ugostiteljstvo u teškoj situaciji. Naime, savezna je vlada ukinula smanjenu stopu PDV-a od sedam posto te ju vratila na 19 posto. To je, posljedično, dovelo do poskupljenja obroka.

Suprotan trend

Prema podacima Destatisa, Saveznog njemačkog ureda za statistiku, cijene glavnih jela od 2020. godine u restoranima su porasle za 32,9 posto, a alkoholna pića su skuplja za 26,9 posto.

No, u Berlinu je zabilježen suprotan trend. Pojedini 'bolji' restorani znatno su spustili svoje cijene. Neki su čak otišli toliko daleko da nude dio svojih jela za manje od 10 eura, što je često bila neprelazna granica, jer u konačnici donosi čak 25 posto niži prosječni promet. Iz restorana Kink, prenosi Fenix-magazin.de, kažu da planiraju 'restrukturirati uslugu', što god to značilo.

Vlasnik restorana s Michelinovom zvjezdicom, Björn Swanson, smanjio je cijenu glavnog jela sa 134 na 99 eura. Uspio je napuniti restoran, ali rastući troškovi su mu ipak smanjili dobit, zbog čega je isto jelo poskupio na 149 eura.

Uobičajena jela u 'fine diningu'

Neki 'fine dining' restorani sad su počeli nuditi jeftinija i uobičajenija jela. Sve je postalo pristupačnije, a prosječni trošak po gostu je, unatoč nižim cijenama, do 40 posto manji. 

'Nekada se govorilo – što je lokal puniji, to je veći promet po gostu. Ako lokal dobro radi, ljudi će naručiti još koju bocu – i to donosi novac', rekao je Jonathan Kartenberg iz restorana Eins44.

No, pitanje je hoće li se trend iz Berlina proširiti i na restorane u drugim njemačkim gradovima te hoće li biti održiv na neko dulje vremensko razdoblje.