očekivanja u koronakrizi

Istraživanje PwC-a u hrvatskim tvrtkama: Većini za rast trenutno najvažnija Srbija

16.06.2021 u 10:32

Bionic
Reading

John Gašparac, voditelj usluga revizije i računovodstvenog savjetovanja za Hrvatsku tvrtke PricewaterhouseCoopers, komentirao je istraživanje koje je ta tvrtka provela, a u kojoj se vidi usporedba očekivanja menadžera i predsjednika uprava u Hrvatskoj s onima u svijetu što očekivati od koronakrize

'Uzorak nije ogroman, moram prizati, ali mi smo zadovoljni što smo postigli cilj da imamo minimum koji smo prešli da bismo ušli u istraživanje kao Hrvatska. Imali smo 31 sudionika i zanimljivo je reći 16 posto imaju prihod veći od 100 milijuna dolara, 19 posto ima više od 500 zaposlenika, 81 posto su u privatnom vlasništvu, a 16 posto kotiraju na burzi. Tu je dosta raspršeno što se tiče kakve su firme, veliki je raspon, od industrije, farmacije, bankarstva do tehnologije, osiguranja i drugih. Baš smo pokrili cijeli spektar hrvatskog gospodarstva', rekao je Gašparac za N1.

Što se tiče optimizma nakon pandemije, vodeće menadžere hrvatskih kompanija upitali su vjeruju li u rast, stagnaciju ili pad globalne ekonomije iduće godine.

Prema odgovorima, 61 posto hrvatskih menadžera očekuje umjereni rast.

'Jako se dobro uspoređuje s time, optimizam je općenito poruka koja proizlazi iz ovog istraživanja. Svi imaju taj isti trend, isti optimizam. Mi razumijemo taj optimizam s dvije strane. Prvo, razvoj cjepiva je pozitivan utjecaj i to je većinom predsjednicima uprave pokazalo da ima put naprijed, vide put naprijed i za globalnu ekonomiju i za svoju ekonomiju u svojim firmama. Druga stvar je, a pričali smo puno o tome, postoji optimizam jer ova je pandemija kreirala krizu za koju bi neki rekli da je umjetna. Ovo je kreiralo bržu reakciju, ovaj put je bila reakcija takva da su se firme počele neke prije neke kasnije transformirati i ta je transformacija kreirala situaciju da izlazimo iz krize jači, s drugačijim pogledom na svijet i imamo osjećaj procvata u budućnosti', rekao je Gašparac.

'Kod spajanja i preuzimanja više se fokusira da su neke kompanije doživjele veći šok i to je prilika za preuzimanje firmi koje su dobre, vrijedne, ali ih postojeći vlasnici ne mogu gurati dalje. Strateška udruživanja su vrlo pozitivna u smislu razmišljanja naših CEO-a, žele podijeliti znanje i resurse s drugima, da idu dalje. Mi smo malo tržište i ne možemo sve uvijek sami. U ovom kontekstu to je jedna vrlo zrela pozicija naših menadžera, koji kažu da će ovako bolje preživjeti, lakše. To će lakše omogućiti i digitalnu transformaciju', rekao je Gašparac.

Možda najzanimljivije pitanje bilo je koje zemlje smatraju najvažnijim za rast svojih kompanija. U odgovorima prevladavaju zemlje regije: Srbija (35 posto), Austrija (29 posto), Njemačka (29 posto), Slovenija (26 posto), BiH (19 posto) i SAD (19 posto).

'Mi uzmemo pojam globalizacije, a to je danas lokalizacija i tu su naši svjesni da moramo pojednostaviti situaciju, manje se izložiti, gledamo nesigurnost, neizvjesnosti koje postoje, pogotovo prije 4-5 mjeseci kad je anketa provedena. Vođe su u regiji više sigurni, manje izloženi. I logistički gledano, bile su velike poteškoće kod transporta, koje su lakše rješive u susjedstvu', rekao je Gašparac.