Kad su prije nešto malo više od dva tjedna predstavnici Jadrolinije otvarali ponude pristigle na natječaj za nabavu dva nova katamarana i dva rabljena, među papirima se našlo 10 ponuda troje proizvođača, svih redom izvan Hrvatske, ali i iz uglednih gradilišta diljem Europe
Početkom veljače Jadrolinija donosi odluku o odabiru: posao izrade dva nova katamarana u vrijednosti 11,5 milijuna eura dodjeljuje nizozemskom brodograditelju Damen, a rabljene katamarane, svaki u vrijednosti od 7,3 milijuna eura, hrvatskom će pomorskom poduzeću isporučiti TB Shipyards sa sjedištem u Harlingenu, čime su si nizozemski brodograditelji osigurali poslova u ukupnoj vrijednosti 37,6 milijuna eura, odnosno 282 milijuna kuna s PDV-om.
Među ponuditeljima, piše Jutarnji list, izostala je ponuda brojnih hrvatskih brodogradilišta, a tijekom procesa natječaja, na činjenicu da će posao u konačnici završiti u stranim rukama upozoravao je bivši djelatnik jednog domaćeg brodogradilišta Dalibor Barbalić, obasipajući Jadroliniju upitima, ali i upozoravajući Ministarstvo gospodarstva i Ured predsjednice da je natječaj napisan tako da se na njega ne može prijaviti niti jedan domaći brodograditelj.
Razlog, navodio je, leži u činjenici da niti jedno domaće brodogradilište ne može zadovoljiti tako kratke rokove za izradu i dostavu novih aluminijskih katamarana dimenzije 40 metara i kapaciteta 400-tinjak mjesta - jedan do 15. srpnja, a drugi do kraja godine - a potom i u činjenici da ponuđač mora u referencama dokazati da je dosad izradio najmanje tri takva ista modela, što domaći brodograditelji ne mogu.
Nakon Barbalića, za Jutarnji list isto je potvrdio i direktor šibenskog NCP brodogradilišta Roko Vuletić.
'Rok koji je zadan u ovom natječaju prekratak je za gradnju broda navedenih dimenzija. Pod pretpostavkom da netko od domaćih brodogradilišta ima gotovu projektno-tehničku dokumentaciju, gradnja broda dužine više od 40 metara zahtijevala bi rok od barem devet mjeseci nakon narudžbe materijala. Iz uvjeta je očito da je namjera naručitelja zapravo bila kupiti gotov proizvod od unaprijed poznatog dobavljača, koji ima spreman brod u određenoj fazi gradnje' kazao je Vuletić, napomenuvši da je šibenski NCP dosad isporučio više od 70 aluminijskih katamarana za norveškog naručitelja, i to sagradivši proizvod 'visoko ocijenjen na međunarodnom tržištu marikulture'.
Iz Jadrolinije poručuju kako su svjesni da hrvatska brodogradilišta dosad nisu izrađivala brze aluminijske brodove. Objašnjavaju i razloge zbog kojih je bila potrebna nabava novih plovila: tvrtka izravno sudjeluje u realizaciji hrvatske turističke ponude zbog čega funkcioniranje njezine flote mora biti besprijekorno, a to onda zahtijeva modernizaciju.