dario marčac za tportal

Dario Marčac otkriva što možemo očekivati od TikToka u 2022.

25.12.2021 u 17:08

Bionic
Reading

TikTok je jedna od najpopularnijih aplikacija današnjice. Do svoje četvrte godine postojanja, aplikacija Musical.ly (kako se nekada zvala) stekla je preko 100 milijuna korisnika. Na toj mreži korisnici su dijelili videa od 15 sekundi čiji su glavni sadržaj bili ples i lip-sync, a u što je izrasla i što se može očekivati od nje, za tportal piše Dario Marčac, kojega na TikToku prati više od pola milijuna ljudi

Kompanija ByteDance 2018. godine kupuje aplikaciju Musical.ly i prenosi sve korisnike i njihov sadržaj na novu aplikaciju TikTok. Ona se s vremenom sve više i brže razvijala, tako da su videa od 15 sekundi došla na preko tri minute trajanja. Prije početka lockdowna ova društvena mreža bila je obilježena većinski mlađom publikom, međutim kako su ljudi tražili mjesto za zabavu, opuštanje, motivaciju i edukaciju, demografija se znatno promijenila tijekom pandemije. Sve veći broj zrelije publike počeo je preuzimati aplikaciju, označavati se u videima i slati sadržaj u grupe na Facebooku, Whatsappu te dijeliti videa s TikToka preko Instagrama.

Većina memova na društvenim mrežama započinje upravo na TikToku, čime se TikTok postavlja kao trendseter među društvenim mrežama. Nakon njegove megapopularnosti Instagram je odlučio konkurirati svojim Reelsom te YouTube svojim Shortsima. Međutim i dalje se većina originalnog sadržaja kreira upravo na TikToku, a kopira i dijeli na ostalim mrežama. Broj preuzimanja aplikacije i dalje eksponencijalno raste, kako u svijetu, tako u Hrvatskoj.

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić/Vid Barić

Posljedično je i broj hrvatskih kreatora sve veći. Možemo pronaći razne teme koje pokrivaju skoro sve moguće interese, uključujući uređenje doma, humoristične skečeve, turistički sadržaj, health & beauty segment te razne edukacije. Trendovi koji započnu na TikToku vrlo često pretoče se u stvarnom svijetu u obliku poštapalica, odjevnih predmeta, smiješnih skečeva ili popularne glazbe. Stoga ne čudi to da je TikTok već zauzeo bitnu ulogu u marketingu te pokazuje najbolje rezultate u organskom rastu.

Kod nas je u 2021. godini primijećen dolazak poslovnog svijeta na TikTok i samim time kompanija koje su prepoznale potencijal platforme u organskom rastu i odlučile iskoristiti prednost prije dolaska konkurencije. Brendovi povećavaju svoju vjerodostojnost i popularnost kada postanu predvodnici trendova na TikToku. Jedne od prvih kompanija koje su uspješno izgradile ime na TikToku u Hrvatskoj su Dentum (@dentum.clinic) i Polleo Sport (@polleosport) te već broje na desetke tisuća pratitelja. Svojim sadržajem većinom educiraju i motiviraju pratitelje te stavljaju naglasak na autentičnost samog sadržaja umjesto na reklamu, što je publika i prepoznala te nagradila velikim brojem pregleda, lajkova i komentara.

Uz pomoć kratkih videa sa sažetim informacijama, zajednica na TikToku omogućuje brendovima da se predstave na iskren i zabavan način te ostvare emotivnu vezu s korisnicima. Za razliku od Instagrama, na kojem sve mora izgledati savršeno, i YouTubea, na kojem se sve treba detaljno objasniti, na TikToku je najvažnije dobro se zabaviti i usput postići brand awareness i prodaju. Puno ljudi, njih 76 posto, tvrdi da više vjeruje stvarnim ljudima nego brendovima na društvenim mrežama. Jedan od glavnih razloga za to što je TikTok postao najbrže rastuća platforma upravo je taj što pratitelji vjeruju u autentičnost sadržaja, a sam sadržaj je kratak, nabijen najboljim trenucima i poziva gledatelja na reakciju te izaziva da i sam doživi to iskustvo. Zbog toga raste i broj korisnika koji svoje odluke o kupovini donose uz pomoć sadržaja na TikToku. Devedeset posto svih korisnika TikToka svakodnevno pristupa aplikaciji. TikTok kao platforma dizajniran je tako da inspirira autentičnim i kreativnim sadržajem koji se može naći samo na njemu. Za brendove ovo otvara potpuno novi prozor mogućnosti za stvaranje sadržaja koji se obraća direktno korisnicima, za pozivanje zajednice da se pridruži razgovoru i za izradu videa. Brendovi koji su prihvatili TikTok na ispravan način već postižu nevjerojatne rezultate.

TikTok je na svjetskoj razini prešao brojku od milijardu aktivnih korisnika, što ga pozicionira u sam vrh društvenih mreža. Glavna odlika TikToka je u tome što potiče kreativnost i okuplja zajednicu oko istog hobija, interesa ili društvenog problema. Na TikToku nije potrebno imati velik broj pratitelja da bi sadržaj postao viralan. Algoritam funkcionira tako da skenira duljinu pregleda videa korisnika, stoga čak i ako nemate puno pratitelja, ali ste napravili video koji se sviđa publici, možete postati viralni. Najpopularniji kreatori na TikToku nisu tipične poznate osobe iz svijeta medija, nego 'najobičniji' ljudi koji na otvoren i iskren način kreiraju sadržaj. Na TikToku se može naći sadržaj koji je zabavan, edukativan i inspirirajući.

Viralni predmeti s Tik Toka
  • Maybelline New York Lash Sensational Sky-High maskara
  • CeraVe Hydrating Facial Cleanser
  • Revlon Oil-Absorbing Volcanic Stone Roller
  • FlexiSpot sprava za vježbanje
  • Medusa Auvitas platformke brenda Versace
    +12
Viralni predmeti s Tik Toka Izvor: Promo fotografije / Autor: promo

Pandemija koronavirusa ubrzala je proces prelaska na online svijet i time ojačala moć društvenih mreža i glasa potrošača. Iako se već godinama radi na tome da brendovi svoje usluge i proizvode personaliziraju i individualiziraju prema željama i potrebama kupaca, te aktivnosti tek će doživjeti pun procvat jer je sve više korisnika online, čime je njihov glas sve jači i važniji. Dominacija TikToka, evidentna u ovoj, zasigurno će se nastaviti i u sljedećoj godini. TikTok je na selektiranim tržištima poput Amerike i Velike Britanije već omogućio oglašavanje kroz aplikaciju te se očekuje uskoro otvaranje te mogućnosti i u ostalim državama.

Zbog mogućnosti kupovine kroz videosadržaj na TikToku, za brendove postaje sve važnije graditi svoju zajednicu na toj platformi, upoznavati je i baviti se temama koje zanimaju članove zajednice. Kupci danas traže bolja iskustva, bržu uslugu, autentičan sadržaj, raznoliku ponudu i personalizirane aktivnosti brenda usmjerene njima samima. Kupci, odnosno publika na društvenim mrežama postaje glavni donositelj odluka pri izradi marketinških strategija za brendove. S tim na umu, sve više se cijeni holistički marketinški pristup koji brendovima omogućuje jasnu diferencijaciju od konkurencije na tržištu. Sam TikTok postigao je svoj uspjeh upravo zbog korisnika aplikacije i maksimalne prilagodbe njima, a na isti način brendovi trebaju pristupati svojim potencijalnim i postojećim korisnicima.

Pandemija je promijenila način na koji živimo, konzumiramo sadržaj i kupujemo. Rad od kuće postao je normalna pojava, čime su se promijenile i navike i životni stilovi potrošača. Svaki brend trebao bi odgovoriti na te promjene i prilagoditi svoj sadržaj kako bi svojim korisnicima i dalje bio zanimljiv i konkurentan. Vrijeme je za aktivno slušanje i sudjelovanje u razgovoru sa svojim kupcima, reagiranje na njihove potrebe kreativnim i inovativnim pristupima koji će im olakšati i skratiti kupovni proces te podići kvalitetu iskustva u interakciji s brendom na veću razinu.

U 2022. godini možemo očekivati porast influencerskog marketinga, ali na novoj razini. Polako završavaju vremena korištenja influencera i njihovih profila kao reklamnih prostora i počinje vrijeme kvalitetne suradnje u kojoj brend i influencer imaju zajedničke ciljeve, dijele razmišljanja i kreiraju sadržaj koji primarno pruža vrijednost publici, a sekundarno reklamira brend. Influenceri više ne moraju biti isključivo poznate osobe, već to mogu biti i javnosti nepoznati ljudi koji su kvalitetno izgradili zajednicu koja ih prati i na čije mišljenje imaju utjecaj. Brendovima slijedi izazov pronalaska influencera s kojima će surađivati u budućnosti kako bi brendirani sadržaj u konačnici bio autentičan te uključio, inspirirao, educirao i motivirao zajednicu. Potrošači imaju potrebu razgovarati o uslugama i proizvodima, a na brendovima ostaje izbor žele li da se taj razgovor vodi bez njih i izvan njihovih kanala ili će biti prisutni na mrežama na kojima su njihovi korisnici i sudjelovati u tim razgovorima. Kvalitetna interakcija ključna je za uspjeh i taj će se trend nastaviti u još snažnijoj domeni i u narednom periodu.

Dario Marčac
  • Dario Marčac u razgovoru s Vidom Barićem
  • Dario Marčac
  • Dario Marčac
  • Dario Marčac u razgovoru s Vidom Barićem
  • Dario Marčac
    +5
Dario Marčac Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Od sadržaja na društvenim mrežama očekuje se da bude relevantan, personaliziran i orijentiran na vrijednost. Kako bi brendovi to uspjeli postići, trebaju osluškivati potrebe svojih korisnika i povezati se s njima i na temama koje nisu direktno vezane uz brend, nego i neka društvena pitanja. Izolacija i društveno distanciranje u stvarnom svijetu doveli su do kolektivne veće potrebe za konekcijom u online svijetu. Brendovi koji su svojim korisnicima omogućili povezivanje s njima ojačali su svoju vidljivost i povećali lojalnost svoje zajednice. TikTok je olakšao način povezivanja i komunikacije te izbrisao barijere koje su bile postavljene na drugim društvenim mrežama, na kojima se s brendom komuniciralo s veće distance, dok je komunikacija brenda prema korisnicima bila više generalizirana, a manje personalizirana.

Najdraži projekti Darija Marčaca

Moj sadržaj na TikToku u 2021. bio je raznolik i većinom se radilo o dokumentiranju vlastitih procesa razvoja kako bih time inspirirao svoje pratitelje. Izdvajam svoja dva najdraža projekta za TikTok u 2021. godini: 60-days challenge, kojim sam zbog poticanja vježbanja i pravilne prehrane dokumentiranjem svog procesa želio pokazati da je moguće pozitivno transformirati svoje tijelo i zdravlje u samo 60 dana, i BookTok, kojim mi je bila želja motivirati pratitelje, posebno one mlađe, na čitanje kreiranjem videa s knjigama i uključivanjem knjižničara osnovnih škola u ovaj projekt.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.