#booktok

Darija Marčaca na TikTok-u prati više od pola milijuna ljudi. Zanimljivo je što je odlučio promovirati ove godine

13.11.2021 u 11:07

Bionic
Reading

TikToker je u Godini čitanja, i to u mjesecu Čitanja knjige, svoj utjecaj i doseg na toj mreži odlučio iskoristiti za promociju knjiga suvremenih domaćih autora

Godinu 2020. pamtimo po mnogočemu, no u kontekstu društvenih mreža, odredio ju je brutalni rast TikToka, kako u svijetu, tako i kod nas. Jedan od prvih koji je 'sjeo' na taj vlak u Hrvatskoj bio je Dario Marčac, danas TikToker, student strojarstva i stručnjak za tu mrežu te voditelj Mreže balkanskih TikTokera. Za tportal otkriva kako je sve krenulo i kako je dosegnuo brojku od 545 300 followera, koliko ih danas ima na svom profilu na kojemu svaki dan objavljuje najrazličitiji sadržaj, većinom prizore iz vlastitog života.

Za TikTok se, kaže nam, zainteresirao kada je vidio da ljudi dijele sadržaj s te mreže putem Instagram storyja. Marčac pojašnjava kako je većinom bila riječ o edukativnom ili motivacijskom sadržaju, što ga je privuklo. Instalirao je aplikaciju i započeo snimati videa. Već su mu prva dva bila vrlo gledana, a privukao je ljude, kaže, svojom otvorenošću i autentičnošću. Na toj mreži, kaže nam TikToker, nema uljepšavanja i photoshopa. Nema savršenih trenutaka i namještenih fotografija kao na Instagramu. Cijeni se prirodnost i opuštenost. On se pronašao u tom stilu i followeri su počeli dolaziti u sve većem broju.

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić/Vid Barić

'Na TikToku ima više načina za skupiti followere. Moj način bio je dugoročan. Nisam ciljao skupiti brze brojke preko noći. I to se može postići, raznim dramama i prankovima na mreži. Međutim, ja sam išao polako, kroz neki pozitivni sadržaj i kroz dokumentiranje svog dana. Recimo, snimam se na treningu, pogotovo u zadnje vrijeme. Tu su i knjige, oduvijek. Moji su me uvijek tjerali da čitam, a bio sam i učenik s najviše pročitanih knjiga u srednjoj. Na TikToku itekako prolazi i takav sadržaj, premda ga svi i dalje vežu uz samo zafrkanciju' kaže nam TikToker koji je, u Godini čitanja, i to u mjesecu Čitanja knjige, svoj utjecaj i doseg na toj mreži odlučio iskoristiti za jednu super kul kampanju. Naime, promovirat će knjige i čitanje, i to knjige suvremenih domaćih autora, a u videa je uključio i knjižničarke i knjižničare diljem Hrvatske, koji njegovim pratiteljima daju svoje sugestije. U kadrovima videa vidimo tako knjigu Maše Kolanović 'Poštovani Kukci i druge jezive priče', tu je i Pavao Pavličić sa svojim hit-romanom 'Narodno veselje', zatim povijesni roman 'Omiški gusari' Alojza Majetića, roman 'Waitapu' Jože Horvata i još mnogi drugi. Montaža videa je dinamična i prikazuje knjižničare koji jedni drugima 'bacaju' knjige, dok Marčacov glas u pozadini poziva svoje pratitelje da se pridruže njemu i knjižničarima u ovaj challenge te da kažu koliko često čitaju i koja je zadnja knjiga koju su pročitali.

'Knjižničarke su uvijek nekako u drugom planu. Često kada govorimo o knjigama, tu su profesori, autori, i svaka čast njima, ali knjižničarke su one koje drže sve to i koje su zapravo jako važne u cijeloj priči knjige i čitanja, a nerijetko ostaju nezapažene', govori nam Marčac, koji je prvi TikToker u Hrvatskoj koji se priključio globalnom trendu #BookTok koji je još jedan od interaktivnih sadržaja na TikToku, ali posvećen knjizi. Već je objavio on na TikToku nekoliko #BookTok videa, poput onog u kojemu je gradio kulu od knjiga Harryja Pottera, pričajući u offu o tome zašto ga vrijedi čitati. Također, imao je i challenge posvećen filmu Dina. Pratitelji se oko takvog sadržaja, kaže nam, okupljaju. Ljudi taj sadržaj dijele, rekreiraju i komentiraju te i dalje nakon svega posežu za knjigama, uvjeren je Marčac.

@dariomarcac

Više volite pročitati knjigu ili pogledati film? 😄💛 #hoćuknjigu #booktok

♬ Harry Potter Theme Song - Ost

Prije ovih challengea posvećenih knjizi i čitanju, bavio se – tijelom.

'Nisam dugo bio u teretani niti vježbao. Barem dvije godine. Onda sam odlučio preokrenuti život. Posložio sam si plan treninga, prehrane i krenuo sam. Dokumentirao sam svoju promjenu unutar tih dva mjeseca u teretani, i tih nekoliko serija videa doseglo je brojke od pola milijuna pregleda. Sve što sam radio bilo je, zapravo, dokumentiranje moje promjene korak po korak', kaže nam TikToker pa dodaje još jednom kako na toj mreži prolazi iskren i autentični sadržaj pozitivne orijentacije. Svaki kreator osmišljava i snima svoj sadržaj kojim inspirira ili motivira druge, po raznim temama i pitanjima. Svaki od kreatora ima i svoj stil, kao i teme koje ga interesiraju. Svaki od njih sadržaj proizvodi na sebi svojstven način i privlači pratitelje koji su, zapravo, male target skupine.

I tu dolazimo do poslovne priče koju fura Dario Marčac, koji je uspješno povezao TikTok s biznisom, pa se danas bavi i marketingom na toj mreži, a poznat je po tome da optimizira i održava TikTok profile mnogim kompanijama koje se ondje tek počinju oglašavati. Održava i edukacije te seminare vezano uz oglašavanje na TikToku i polako ruši, kaže nam, predrasude kompanija prema toj mreži. Jedan od prvih klijenata bila mu je, obrazlaže, zagrebačka dentalna klinika Dentum. Mada je takav biznis na prvu nespojiv s mrežom poput TikToka, kaže nam Marčac, osmislio je za njih zanimljiv edukativni sadržaj i uskoro su postizali ogroman reach. Danas klinika na TikToku ima preko 80 000 pratitelja, povećali su i svoje brojke na Instagramu, a svakodnevno objavljuju videa s različitim dentalnim savjetima poput onih kako održavati aparatić za zube ili pravilno prati zube. Čak imaju i posebne akcije za TikTokera, a u pozadini svega stoji promocija dentalnog zdravlja te edukacija. Čitavu strategiju osmislio im je Marčac, koji spominje i suradnju s Hotelom Dubrovnik kao jednu od onih koje su se pokazali odličnima na TikToku. Naime, u kampanji Hotela Dubrovnik na TikToku vidimo recepcionere hotela u raznim situacijama.

Dario Marčac
  • Dario Marčac u razgovoru s Vidom Barićem
  • Dario Marčac
  • Dario Marčac
  • Dario Marčac u razgovoru s Vidom Barićem
  • Dario Marčac
    +5
Dario Marčac Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'To je način da se gosti povežu s njima, i da znaju kako hotel i ekipa izgledaju i prije nego dođu u hotel', kaže nam Marčac pa dodaje kako TikTok postaje sve važniji u svijetu oglašavanja. Bit će još važniji, kaže, jer šuška se da bi Google mogao početi indeksirati TikTok videa na svojoj tražilici. Sve je još u beta verziji, ali TikTok-ovi videi bi se vrlo skoro mogli probijati ka prvim stranicama pretraživača. Sad je vrijeme kada pametne kompanije ulažu u oglašavanje na TikTok-u, govori nam Marčac, neumorni promotor TikTok-a kao najzanimljivije društvene mreže i prvi čovjek u Hrvatskoj koji ju je uspješno spojio s biznisom. Marčac o svemu tome često piše i na svom LinkedInu, gdje je vrlo aktivan i za kojega nam kaže kako je pun poslovnih mogućnosti i dobar za promociju TikToka. Tu se, kaže nam, ruše i predrasude kompanija prema toj mreži čiji je algoritam, kaže nam TikToker, savršen.

'Naslovna stranica na TikToku zove se For You Page, i kada prvi put otvoriš aplikaciju, ona ne zna ništa o tebi. Izbacuje najrazličitija viralna svjetska videa, no kako ga počneš koristiti, tako aplikacija prati što radiš i daje ti samo ono što te zanima. U tome je zapravo najveća prednost TikToka. Osim toga, nema mržnje u komentarima kao na nekim drugim mrežama. Ljudi se međusobno podržavaju, a kada se i pojavi netko tko želi kvariti atmosferu, ljudi ga jednostavno ignoriraju', kaže nam Marčac koji je upravo na misiji promocije knjige na svom TikTok profilu.

Njegova Mreža regionalnih TikTokera posebno je interesantna, jer mu omogućuje da spaja svoje klijente s profiliranim TikTokerima koji najviše odgovaraju vibri i filozofiji pojedine kompanije, koje se tako mogu putem njihovih profila obraćati direktno krajnjem korisniku. Čisti personalizirani marketing. Njegovim TikTokerima, kaže nam, ljudi vjeruju, a Marčac u svoju grupu ne pušta bilo koga. Tu su najbolji TikTokeri Balkana s family friendly, pozitivnim sadržajem koji okupljaju oko sebe iste takve followere, a svaki ih ima više od 50 000. Dobrodošli u budućnost marketinga: zaboravite na billboarde i reklame na televiziji.

Vrijeme TikToka je, uvjerava nas Marčac, upravo stiglo i - kako kaže - bitno je uskočiti na vlak među prvima.

S knjigom ili bez - vjerujemo kako nije sasvim svejedno.