Agencija Katarina line iz Opatije u vlasništvu Katarine Hauptfeld vodi najveću turističku flotu u Hrvatskoj. Da je normalna godina, već sad bi više od tisuću gostiju krstarilo na 62 luksuzna broda pod zastavom opatijske poduzetnice. Ali koronavirus ih je prikovao u matičnim lukama
Brodovi koji plove za Katarina line mahom su u vlasništvu obrtničkih obitelji iz Krila Jesenica pored Splita, mjesta poznatog po stoljetnoj brodarskoj tradiciji.
'Uz nas je vezano oko 200 obitelji. Svi oni koji nisu dogovorili moratorij na kredite s bankama bit će u velikim problemima. Nema brodara koji nije zadužen. Oni se svi nadaju kako će ove godine ipak nešto zaraditi da otplate dio kredita. Naši brodari su od nas unaprijed dobili akontacije za sezonu. Tako inače poslujemo. Nismo tražili da vrate taj novac jer su ga već potrošili na uređenje brodova. To su veliki troškovi. Još uvijek smo dovoljno financijski jaki da im to možemo omogućiti', rekla je za tportal Hauptfeld.
Brodovi u najluksuznijoj, super deluxe kategoriji flote Katarina linea vrijedni su više od tri milijuna eura. Na njima se po gostu postiže tjedni promet i do 2000 eura, a za njihovu gradnju brodari dižu bankarske kredite od 1,5 do dva milijuna eura. Preostali dio dijelom pokriju sami, a dijelom ih financira Katarina line.
'U početku su se brodari bojali gubitka brodova. Ali ja sam im rekla da nemaju razloga za strah. Što će banki brod? Gdje će ga prodati i kome? Bankari moraju pratiti brodare dok je kriza ovakva', istaknula je Hauptfeld.
Ministarstvo turizma i epidemiolozi donijeli su u četvrtak mjere po kojima turistički brodovi mogu ploviti. Uvjeti su čak povoljniji nego što je to Hauptfeld očekivala.
'Predložili smo još strože mjere. Na svim brodovima bit će pročišćivači zraka, uz dezinfekciju na ulazu u brod i u salonu. Doručak i ručak služit ćemo u dvije smjene. Konobari će obavezno morati nositi maske i rukavice. Brodovi će se svaki dan provjetravati i non-stop čistiti. Kabine će se čistiti na dnevnoj bazi samo ako to gosti traže. Naši voditelji krstarenja vodit će evidenciju kad je tko jeo, kad je išao na kupanje... Napravili smo sve da gosti budu što više na distanci jedni od drugih', objasnila je Hauptfeld.
Očekuje da će s prvom komercijalnom plovidbom krenuti 20. ili 27. lipnja.
'Radi se o gostima iz Austrije koji bi trebali krenuti iz Opatije. To krstarenje još nije stonirano... Nadam se da će sve biti u redu', oprezna je Hauptfeld.
Inače, više od polovice njezinih gostiju na brodovima su iz dalekih destinacija poput Australije, Novog Zelanda i SAD-a. Brine je to što sve te zemlje još uvijek drže granice zatvorenima, a aviokompanije ne lete.
'Jako ćemo osjetiti njihov nedolazak. Značajno nam je i englesko tržište, posebno u pred i posezoni. Riječ je uglavnom o umirovljenicima, a koji su rizična skupina. Ako Britanija i otvori granice, pitanje je koliko će se Engleza odlučiti na putovanje. U srcu sezone glavna publika su nam mlađi gosti. Izuzetno nam je važan festival Ultra u Splitu. To nam je ogromno tržište koje pokrije praktički sve brodove u srpnju. Festival još nije otkazan, ali veliki je upitnik što će reći epidemiolozi', zabrinuta je Hauptfeld.
Ona sama kaže kako nastoji biti istovremeno optimistična i realna.
'Dosad smo uspjeli zadržati svih naših 60 djelatnika zahvaljujući pomoći Vlade. Nadam se kako će se ta pomoć nastaviti. Bit ću sretna ako ove godine odradim 10 posto od prošlogodišnjeg prometa. Oko 30 posto naših ukupnih prihoda vezano je za krstarenja dok ostatak napravimo na kopnu s hotelima. Ali kako sad stvari izgledaju, niti 10 posto nije realno... Bit će gadno, ljudi toga nisu ni svjesni. Agenciju sam pokrenula za vrijeme Domovinskog rata i uspjela sam. Međutim tad je bilo loše samo u Hrvatskoj. Sad je čitav svijet stao. Ovo je puno opasniji neprijatelj. Opet svaki dan doznajemo nešto novo, tako da ćemo za mjesec dan biti pametniji, ali sada je situacija dosta slaba. Ne smijemo gubiti nadu, možda ipak nešto uspijemo odraditi...', rekla je Hauptfeld.