Wordle, odnosno igra traženja riječi, koju je prošlog ljeta tijekom pandemije covida-19 osmislio britanski softverski inženjer Josh Wardle kao dar svojoj zaručnici, s kojom voli rješavati križaljke i zagonetke, prerasla je iz obiteljske priče u globalni fenomen.
Igra je postala toliko popularna da ju je ovoga tjedna kupio New York Times koji želi obogatiti svoju ponudu križaljki, zagonetki i igrica. Koliko su platili za kupnju igre, nije otkriveno, samo su objasnili da su platili “više od milijun, ali manje od pet milijuna dolara”.
Wordle će sada biti uključen u projekt barem neko vrijeme ako išta bude trebalo doraditi, popraviti ili poboljšati. Također, igra će još neko vrijeme biti besplatna, kao i sada, ali će je New York Times "nakititi" reklamama kojih prije nije bilo.
Popularnost igre, prema Wardleu, brzo je rasla upravo zato što igra ne zahtijeva ništa i ne nudi ništa osim vježbanja mozga. Igrač koji preuzme aplikaciju dobiva tablicu na ekranu s praznim kvadratima vodoravno i šest okomito.
Ima šest pokušaja da pogodi slučajnu riječ sastavljenu od pet slova na engleskom. Nakon unosa riječi, kvadrat s točnim slovom na točnom mjestu postaje zelen, a ispravno slovo na krivom mjestu žuto.
Igrači dobivaju samo jednu igru dnevno, a na sljedeću moraju čekati 24 sata, iako aplikacija pruža i priliku za privatnu praksu. Nema nagrada osim mogućnosti pohvaliti se na Twitteru, do sada nije bilo oglasa, aplikacija ne zahtijeva privatne podatke koji bi se mogli iskoristiti.
"Ako izgovorim riječ, osjećam se pametno, iako sam sam izmislio igru", rekao je novi slavni Wardle u intervjuu.
Wardle (38) je 2006. diplomirao medijske znanosti na Sveučilištu u Londonu, a kasnije se preselio u Sjedinjene Države, gdje je studirao digitalne znanosti na Sveučilištu Oregon.
Prvo se zaposlio na Redditu kao dizajner, potom je napredovao do višeg produkt menadžera i kasnije kao konzultant. Potom je neko vrijeme radio kao softverski inženjer u Pintrestu, a onda je u siječnju 2020. ponovno dobio isti posao na Redditu.
On i njegova zaručnica Palak Shah rješavali su poznate križaljke New York Timesa tijekom pandemije koronavirusa kod kuće u Brooklynu, kada se uglavnom radilo od kuće, što je vjerojatno dovelo do odluke da se proda novinama.
"Igre New York Timesa odigrale su ulogu u stvaranju riječi, pa mi se ovaj korak čini nekako prirodnim", rekao je Wardle u trenutku prodaje igre posljednjeg dana siječnja.
New York Times je otkrio da se početkom siječnja broj dnevnih igrača popeo s 300.000 na milijun, što ih je natjeralo da razmisle koliko bi novca od reklama na tome mogao zaraditi. Wordle, igru riječi iz njegovog prezimena, Wardle je prvo poslao prijateljima i rođacima, koji su svi bili oduševljeni i priča je počela rasti.
Početkom studenog bilo je tek 90-ak igrača koji igraju Wordle, a sada više od dva milijuna. Igra je toliko popularna da su se počele izrađivati mnoge kopije. Apple je u siječnju uklonio sve kopije i original iz svoje trgovine aplikacija, a Twitter je uklonio robotsku aplikaciju koja je igračima davala rješenja za igru ili zagonetke za sljedeći dan.