Uz tablete, laptope, kućanske aparate, dječje igračke, alate na domaćoj internetskoj trgovini eKupi iz sastava M San Grupe, jedne od najvećih IT tvrtki koja djeluje i u poljoprivrednom sektoru, a u vlasništvu je Stipe Matića, krenula je i prodaja domaće hrane. Ona će im stizati s preko 700 hrvatskih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja se bave isključivo domaćom i prirodnom proizvodnjom te uzgojem, a koje okuplja GoGreen klaster, startup platforma
Na eKupi za sada nemaju procjene toga koliko bi se novca moglo vrtjeti u takvoj prodaji. Poznato je to da će se za sada fokusirati na domaćuhranu s hrvatskih OPG-ova jer smatraju da ima prostora za napredak i razvoj tržišta te su potpisali ugovor s klasterom GoGreen.
'Na stranici je do sada ulistano 40-ak OPG-ova te klaster GoGreen koji svakim danom ulistava nova gospodarstva, a njih bi tijekom određenog razdoblja trebalo biti oko 700 iz cijele Hrvatske. U kontaktu smo s OPG-ovima koji proizvode med, vino, ulje, ocat, alkoholna pića, bilje, čajeve, voće, povrće, namaze, mesne prerađevine, tjesteninu, brašno...', odgovaraju tportalu iz M San grupe, tvrtke u vlasništvu Stipe Matića, koja je prema posljednjim službenim podacima 2015. godine uprihodila 1,78 milijardi kuna dok joj je dobit iznosila 26,1 milijun kuna.
U GoGreenu ističu kako će još barem dva mjeseca potrošiti na popunjavanje sadržaja i slaganje OPG-ova na zajedničku platformu. 'GoGreen Tržnice općenito kao projekt najprije služe kako bi osigurale plasman domaćim proizvodimai zaštitile lokalne proizvođače na način da im je uvijek osigurano tržište. Napravljena je kao vrlo fleksibilna, povoljna i za OPG-ovce jednostavna, a najveća prednost je nastup na tržištu poput velikog proizvođača uz kvalitetnu logistiku koja ih optimizirano grupira i okrupnjuje.
Na taj način mali proizvođači uz male investicije mogu plasirati svoje proizvode na hrvatskom tržištu', odgovara tportalu Alan Slapar, voditelj razvoja i osnivač GoGreen tržnica osnovanih prošle godine kao startup platformi čiji je cilj okrupnjavanje sirovine za veće serije u preradi, veleprodaju i izvoz pa stoga ovo udruživanje smatra važnim korakom.
Na njihovoj se tržnici do sada smjestilo oko 200 OPG-ova dok ih u bazi imaju preko 700 koji će izlagati. Slapar objašnjava kako uvrštavanje ide nešto sporije jer rade podrobne kontrole budući da proizvođači nemaju adekvatno postavljene proizvode za tržište. Svoj projekt planiraju širiti na zemlje istočne Europe koje imaju potencijal u poljoprivrednoj proizvodnji, a za početak se povezati sa Slovenijom, Srbijom, Bosnom i Hercegovinom. Iz M San Grupe,pak, napominju kako se određene skupine artikala već mogu kupiti na eKupi, koji posluje na prostoru bivše Jugoslavije, a u čijoj se ponudi nalazi više od 10.000 artikala. Kako se ponuda domaće hrane bude proširivala, tako će sve intenzivnije raditi, poručuju, i na svojim kanalima oglašavanja.
'Kao dodatni kanal prodaje prepoznat je i eKupi pa imamo dobrih primjera jer su OPG-ovi shvatili prednosti online trgovine i to da je u njoj budućnost poslovanja, osim što idu po sajmovima, tržnicama i prodaju s kućnog praga', dodaju u M Sanu, koji je krajem prošle godine u slavonskim Čačincima otvorio i prvu hrvatsku tvornicu za preradu slatkovodne ribe u sastavu svog PP-a Orahovica, vrijednu 26,1 milijun kuna, čiji godišnji kapacitet iznosi 3000 tona. OPG-ovi koji budu prodavali svoje proizvode na eKupi, poručuju iz M Sana, imat će široku bazu kupaca, marketing te osigurane sve logističke aktivnosti uz sigurno plaćanje.
Cilj je tako eKupi, koji je 2015. godine uprihodio 160,65 milijuna kuna, a dobit mu je iznosila 0,14 milijuna kuna, da se mala obiteljska gospodarstva posvete svojem osnovnom poslu i fokusiraju na vlastite ciljeve, a da se pri tome ne moraju brinuti o plasmanu proizvoda i dostavi dok, s druge strane, žele da te proizvode tržište prepozna kao domaće, svježe, zdravstveno ispravne i proizvedene u Hrvatskoj.
'Online prodaja je u porastu. Pad se bilježi jedino u segmentu 'ekološke hrane' jer su cijene takvih proizvoda nesrazmjerno visoke u zapadnim zemljama, čak i do sedam puta, pa se kupci, na žalost, iz financijskih razloga vraćaju konvencionalnim proizvodima. Važnije je stoga ostati u segmentu lokalne proizvodnje i distribucije, ono što popularno zovemo 'domaće' jer ako se skrati put od polja do stola, onda nisu potrebna niti zaštitna sredstva. Trudimo se stoga ostati u domaćem segmentu i biti konkurentni', smatra Slapar.