Nakon što je Ministarstvo financija objavilo je kako su u neimenovanim trgovačkim lancima pronađene nepravilnosti prilikom carinskog nadzora prodaje trošarinskih roba, poslali smo upit Konzumu, Lidlu i Plodinama, pokušavajući saznati što su inspektori pronašli kod najvećih?
Odgovor nam je stigao samo iz Agrokorovog lanca, u kojem kažu da je nadzor fiskalizacije prošao u najboljem redu, no priznaju da su pronađene nepravilnosti tijekom carinskog nadzora Konzumovih prodavaonica.
'U Konzumu je, uz redovne učestale nadzore različitih državnih institucija, početkom godine proveden i nadzor Porezne uprave prilikom uvođenja fiskalizacije. Nadzor je prošao u najboljem redu, nisu uočene nepravilnosti i nisu izrečene kaznene mjere vezane uz fiskalizaciju
Ujedno su provedena i tri carinska nadzora u sklopu Konzumovih prodavaonica u Osijeku Vinkovcima i Zadru, gdje su napravljeni zapisnici i uočene sitne nepravilnosti uslijed odlijepljenja markice s alkoholnih pića, iako su trošarine i sve ostale carinske obveze Konzuma prema državi za ove proizvode uredno plaćene', odgovorila je tportalu Ana Mitović, voditeljica Odnosa s javnošću Konzuma, ne precizirajući visinu izrečene kazne.
Prema službenim podacima Ministarstva financija nadzor je proveden nad 750 većih, srednjih i manjih trgovina i njihovih skladišta, a prekršaj Zakona o trošarinama pronađen je u 74 slučaja. I dok javnost negoduje jer se ugostiteljima kafići zatvaraju i zbog 10 kuna viška u blagajni, u Linićevom ministarstvu tumače da je za prekršaje 'velikih' u vezi trošarina predviđena novčana kazna i oduzimanje robe, ali ne i zatvaranje trgovačkih centara. Pohvalili su se da je najveća izrečena kazna iznosila 200.000 kuna
Pozivajući se na neslužbene izvore iz Ministarstva financija, mediji su objavili da su trgovački lanci, zbroje li se sve naknadne naplate carinskog duga u posljednjih godinu i pol, pokušali oštetiti državu za skoro 120 milijuna kuna.