Bankarski sektor i digitalizacija idu ruku pod ruku, vodeći se egidom da sve mora biti jednostavno, sigurno i brzo, rečeno je danas na konferenciji Digital Touchpoint u organizaciji tvrtki Asseco SEE i Payten, a koja je u Zagrebu okupila oko 150 stručnjaka vezanih uz poslovanje banaka
U digitalizaciju sektora ulaže se velik novac; pet milijardi eura uloženo je u zemljama Europske unije, skoro 40 milijardi širom svijeta. Digitalizacija je potaknula i drugačiji odnos prema klijentima koji traže sve bolje i raznovrsnije usluge. O tome je govorio i Mislav Malenica iz tvrtke Vingd te se dotakao emotivno inteligentnih sustava umjetne inteligencije i njihove implementacije u bankarski sektor.
'Nema svatko od nas bankara ili ekonomskog stručnjaka kao prijatelja. Nemojte biti prodavači, budite prijatelji', poručio je bankarima. 'Maknite se od big data bullshita, koristite umjetnu inteligenciju tako da vas klijenti zavole.'
Vodeći stručnjaci za razvoj IT rješenja predstavili su na konferenciji niz rješenja za digitalizaciju poslovanja. Predstavljena su iskustva i praksa uvođenja instant paymenta, a govorilo se o tome kako PSD2 regulativa mijenja financijsko tržište.
Predstavljena rješenja uvelike reflektiraju trend razvoja proizvoda usmjerenih na kreiranje visoko personaliziranih digitalnih usluga koje nude agilnost, fleksibilnost i odlično korisničko iskustvo, posebice u kontekstu ulaska brzih FinTech igrača na tradicionalno bankarsko tržište.
Prenoseći svoje iskustvo u bankarskom sektoru, predstavnici Asseca prezentirali su dvije ključne bankarske teme ovog trenutka - primjenu PSD2 i instant paymenta. Emil Sapunar iz RBA i Goran Božić iz Paytena predstavili su digitalizaciju i redizajn poslovnica i bankomata za nove generacije korisnika, a Domagoj Vuletić opisao je kako Paytenovo aplikativno rješenje pridonosi potpuno novom korisničkom iskustvu korištenja bankomata.
Zoran Kureljušić iz PBZ-a i Branka Pećnik iz Asseca predstavili su implementaciju pametnih rješenja nove generacije agilnog mobilnog bankarstva. Naglašen je i trend prelaska prodajnih aktivnosti banaka i drugih institucija iz poslovnica na digitalne kanale, a predstavljeno je i rješenje Digital Origination by Asseco, koje bankama omogućava zasnivanje odnosa s klijentima u samo deset minuta, bez odlaska u poslovnicu.
Na konferenciji je bilo riječi i o uspješnoj implementaciji komunikacijskog rješenja Live By Asseco u HEP-u, govorilo se o prednostima uvođenja digitalnog potpisa, a viđena je i demonstracija naprednih metoda autentikacije korisnika.
'Jasno je da je korisničko iskustvo uz sigurnost podataka imperativ broj jedan. Drago nam je da u suradnji s klijentima imamo priliku pridonijeti podizanju opće razine digitalizacije usluga u Hrvatskoj i šire te tako poboljšati svakodnevicu naših građana', rekao je Igor Gržalja, predsjednik Uprave Asseco SEE Hrvatska.
'Sigurna online plaćanja bez suvišnih koraka i nove generacije bankomata iz temelja mijenjaju način na koji obavljamo transakcije, a poslovni rezultati pokazuju kako je Payten prepoznat kao inovativan i pouzdan partner za digitalizaciju plaćanja', dodao je Ivan Bušić, član Uprave tvrtke Payten Hrvatska.