PREPORUKA IZ NORVEŠKE

Kupnja škvera u Hrvatskoj - dobar posao!

Bionic
Reading

Nakon što je Hrvatski fond za privatizaciju objavio natječaj za prodaju šest hrvatskih brodogradilišta u većini renomiranih svjetskih ekonomskih i stručnih časopisa, počeli su stizati i prvi odjeci s međunarodnog tržišta. U uglednom norveškom specijaliziranom listu Tradewinds javno se nadmetanje ocjenjuje kao 'prilika za dobar posao', što nužno i ne mora biti toliko apsurdno ako se zna da su i potencijalni strani kupci svjesni činjenice da je riječ o tisućama kvadrata prostora na relativno atraktivnim lokacijama na kojima i neće nužno morati ostati navozi

Dok većina stranih komentatora ističe da bi najveću pozornost ulagača trebao privući pulski Uljanik, zbog najzdravijega financijskog temelja, tehnološke opremljenosti i statusa na tržištu, mnogi prenose optimizam državnih dužnosnika koji se, htjeli to ili ne, ipak samo nadaju da će škverovi pronaći poštenog kupca spremnog na velike investicije, piše Slobodna Dalmacija.

Riječ je o službeno šestoj po veličini nacionalnoj brodograđevnoj industriji na svijetu, koja izravno zapošljava oko 15 tisuća ljudi, a od koje živi najmanje još dva puta toliko članova njihovih obitelji i brojne tvrtke koje surađuju sa škverovima.

Uz Uljanik, koji je očiti favorit među budućim kupcima, svoje mjesto na tržištu lakše bi moglo naći Brodogradilište Kraljevica koje se već polako orijentira na izgradnju i opremanje megajahti i sličnih plovila.

Sukladno tome, najveći problemi mogli bi nastati u traženju ulagača u riječki 3. maj, Brodosplit i Brodotrogir.

Kad je riječ o trogirskome navozu, posve je izvjesno da će svoju natječajnu ponudu dostaviti i splitski trgovac nekretninama Slobodan Ljubičić, koji je, navodno, među osnivačima tvrtke More Trogir, registrirane u Splitu. Poduzetnik je preuzeo natječajnu dokumentaciju iz HFP-a te tako dobio dozvolu da obavi 'due diligence', odnosno dubinsko snimanje poslovanja Brodotrogira. Ljubičić zajedno s partnerima želi kupiti trogirski škver jer na tom prostoru želi izgraditi turističko-komercijalne sadržaje s marinom.