novi projekt

'Lepoglavska spojnica' - pruga koja bi spasila sjever Hrvatske: Sada se od Zagreba do Čakovca putuje dva sata i 40 minuta; novom prugom putovalo bi se 50 minuta

15.09.2020 u 14:16

Bionic
Reading

"Lepoglavska spojnica" tj. pruga Čakovec - Varaždin - Lepoglava - Zabok - Zagreb ojačala bi povezanost zagrebačke regije i sjeverne Hrvatske, što bi potaklo gospodarski i društveni razvoj hrvatskog sjevera, zaključeno je na tribini održanoj u utorak u Varaždinu

"Lepoglavskom spojnicom" bi se od Varaždina do Zagreba stizalo za 40 minuta, istaknuto je na tribini "Lepoglavska spojnica - šansa za gospodarstvo sjevera Hrvatske", u organizaciji Varaždinske županije i Saveza za željeznicu.

Do sredine rujna očekuje se definiranje triju varijanti "spojnice", kao podloge za daljnju razradu dokumentacije. Izrada studijske dokumentacije i idejnih rješenja očekuje se do ljeta iduće godine.

Varaždinski župan Radimir Čačić kazao je da je potencijal te pruge 37 tisuća radnih mjesta u industriji na sjeveru Hrvatske.

Trenutno se od Čakovca do Zagreba vlakom putuje dva sata i 40 minuta, a to je poražavajuće za zemlju članicu Europske unije u 21. stoljeću, rekao je međimurski župan Matija Posavec.

"Ovim projektom 40 minuta će biti vrijeme putovanja od Varaždina do Zagreba, a 50 minuta od Čakovca do Zagreba, odnosno nešto više od sat vremena od Kotoribe", kazao je Posavec.

Krapinsko-zagorska županija je izvrsno povezana sa Zagrebom i Zagrebačkom županijom, a ovo je nastavak prema sjeveru, rekao je zamjenik krapinsko-zagorskog župana Anđelko Ferek Jambrek.

Član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban kaže da je ukupna vrijednost aktualnih investicija u željezničku infrastrukturu u Hrvatskoj 4,5 milijardi kuna, a uz natječaj za prugu Leskovac - Karlovac vrijedan 2,8 milijardi taj iznos se penje na više od sedam milijardi kuna.

Predsjednik Saveza za željeznicu Zoran Maršić rekao je da se stanje u željeznici pomalo mijenja u smislu ulaganja i privlačenja novaca kroz EU-ove projekte, ali da je još daleko od onoga što bismo željeli da željeznica bude.

"Stječemo dojam da u Hrvatskoj uopće nema upravljanja tokovima roba jer je evidentno da je četvrti koridor, koji dobrim dijelom ide kroz Mađarsku i spušta se u luku Koper, uzeo jako puno tereta našem desetom koridoru, a i svim ostalim koridorima koji idu kroz Hrvatsku", rekao je Maršić.