U sklopu kampanje 'V za vaginu' koja želi potaknuti javnost na rješavanje problema menstrualnog siromaštva, donirano je ukupno 240 uloškomata i gotovo 150.000 uložaka u 34 hrvatska učenička doma
Prema rezultatima istraživanja Udruge za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter iz 2020. godine, čak trećina žena u Hrvatskoj (33 posto) prisiljena je štedjeti na ulošcima, deset posto njih nije u mogućnosti kupiti dovoljno uložaka kako bi ih redovito mijenjale, a 36,4 posto žena mora kupovati manje kvalitetne menstrualne potrepštine zbog njihove cijene.
Istraživanje je ukazalo i na druge ključne probleme, a jedan od njih je i izostanak iz škole ili s posla zbog menstrualnih bolova, nedostupnosti menstrualnih potrepština ili nedostatnih higijenskih uvjeta.
Iz tog razloga, Libresse je pokrenuo kampanju 'V za vaginu', kojom se želi ukazati na problem menstrualnog siromaštva koji je prisutan i u Hrvatskoj. Upravo kako bi potaknuo pozitivne promjene, Libresse je donirao 240 uloškomata i gotovo 150.000 menstrualnih uložaka u 34 učenička doma diljem Hrvatske. Akciji su se odazvali domovi iz 14 županija te Grada Zagreba u kojima boravi više od 2.500 učenica.
'U Hrvatskoj je pojam menstruacije i dalje svojevrsna tabu tema, za menstruaciju se koriste različiti termini, o njoj se ne priča javno, kao ni o problemu menstrualnog siromaštva. Libresse o ovim temama javno progovara kako bi se dugoročno destigmatizirala priča i o menstruaciji i o menstrualnom siromaštvu.
Naš je cilj potaknuti pozitivne promjene i proaktivno djelovati, zbog čega smo i pokrenuli inicijativu podjele uloškomata po učeničkim domovima diljem cijele zemlje. Reakcije su zaista pozitivne, predstavnici domova javili su nam se u kratkom roku sa željom da se i u njihove prostore instalira uloškomat s besplatnim ulošcima, a s akcijom planiramo nastaviti i u narednom razdoblju', istaknula je Antonija Podnar, brend menadžerica za Libresse u tvrtki Essity Croatia.
Libresse je sa svojim aktivnostima započeo upravo u učeničkim domovima, pružajući pomoć i podršku mladim djevojkama koje ne žive sa svojim obiteljima, a od kojih je dio bez roditeljske skrbi ili dolazi iz socijalno ugroženih obitelji.
Kao društveno odgovorna kompanija, Libresse će nastaviti provoditi akcije i informirati javnost o aktualnim problemima, a sve se aktivnosti mogu pratiti i na Facebook i Instagram kanalima.