Dok je dio hrvatske javnosti skeptičan prema uspjehu hrvatskih pregovarača, Miodrag Kostić, srpski 'kralj šećera' na 2. regionalnoj konferencije prehrambene industrije MMC&Retail Arena 2011. kazao je da je ljubomoran na Hrvatsku, koliko je vješto s EU-om pregovarala uvjete za poljoprivredu
'Ljubomoran sam na Hrvatsku koliko je vješto pregovarala uvjete za poljoprivredu s EU-om. Predložio bih Miroslava Božića (op. a. - iz hrvatskog Ministarstva poljoprivrede, jednog od naših pregovarača), da Srbiji bude
konzultant', rekao je Miodrag Kostić, vlasnik MK Grupe, koja je uz Victorija Grupu najveća poljoprivredna grupacija u Srbiji.
Miodrag Kostić, koji je u Srbiji najjači igrač u proizvodnji šećera, naglasio je da se kompanije u regiji trebaju pripremiti za veliko europsko tržište, suradnjom i okrupnjivanjem tvrtki. 'Turistička privreda u Hrvatskoj može biti potrošač hrvatskih i srpskih proizvoda', kazao je.
Ljerka Puljić, starija izvršna potpredsjednica Agrokora, istaknula je da Hrvatska ima veliki potencijal za poljoprivrednu proizvodnju te, iako se obrađuje 950.000 hektara zemljišta, ta bi brojka trebala porasti do dva milijuna hektara. Da bi se iskoristio potencijal poljoprivrede, nužne su investicije u znanje, novu tehnologiju i stvaranje proizvoda s dodanom vrijednošću. 'Izvoz takvih proizvoda daje visoku premiju, recimo potražnja za junećim mesom iz Hrvatske puno je veća nego ponuda. Bolje je kukuruz izvoziti kroz stočarstvo, nego samostalno', kaže Puljić.
No poljoprivreda i proizvodnja hrane, ističe Puljić, treba biti prepoznata kao nacionalni prioritet od svih dionika društva, kod lokalne i državne politike, fakulteta i banaka, odnosno financijskog sektora koji bi trebao stvoriti specifične proizvode za investicije u poljoprivredu.
'Političari se sjete poljoprivrede u tri slučaja: kad cijene odu visoko, kad nastupi nestašica roba ili u predizbornoj kampanji, to slušam više od 20 godina', kazao je Kostić.
Svi su se sudionici konferencije složili s tezom da hrane u budućnosti neće biti dovoljno, pa će rasti njezina cijena. 'Hrvatskoj treba napredna strategija za korištenje europskih sredstava za ruralni razvoj. Selo treba postati atraktivno za mlade ljude, u protivnom ćemo imati demografski problem', upozorava Puljić.