Malaysia Airlines bit će potpuno reorganizirana u novu kompaniju, promijenit će ime i strategiju te otpustiti otprilike trećinu od 20.000 radnika kako bi ponovno postala profitabilna i vratila imidž sigurnog zrakoplovnog prijevoznika
Christoph Mueller, koji je došao iz irske kompanije Aer Lingus i 1. svibnja preuzeo dužnost izvršnog direktora Malaysia Airlinesa (MAS) kazao je Reutersu kako će nova kompanija biti poput 'start-upa', krenuti sasvim ispočetka.
'To neće biti nastavak stare kompanije u novom ruhu, nego će sve biti novo. Doveden sam kako bi novu kompaniju vodio na potpuno komercijalnim osnovama i tu je malo prostora za greške', kazao je Mueller, koji je već proveo restrukturiranje u Aer Lingusu, belgijskoj Sabeni i njemačkoj Lufthansi
Malezijski državni investicijski fond Khazanah, koji je lani u privatizaciji preuzeo MAS za 1,6 milijardi dolara, izvijestio je nedavno da je doveo i bivšeg predsjednika revizorske tvrtke PricewaterhouseCoopers kako bi proveo prijenos MAS-ove imovine u novu kompaniju Malaysia Airlines Bhd, koja će početi poslovati do rujna.
Kompanija Malaysia Airlines, koja već godinama posluje s gubicima, pretrpjela je lani veliki udarac na imidž, nakon što je njezin zrakoplov MH370, s 239 putnika i članova posade, u ožujku nestao, što je postala jedna od najvećih misterija u povijesti zrakoplovstva.
Uz to, u srpnju je zrakoplov MAS-a MH17 srušen iznad istočne Ukrajine, koja je bila pod kontrolom pobunjenika, pri čemu je poginulo 298 putnika i članova posade.
Osim što mora ponovno steći imidž pouzdanog prijevoznika, MAS mora, kažu analitičari, smanjiti troškove poslovanja, učinkovitije koristiti kapacitete, stvoriti profitabilnu poslovnu mrežu i sklopiti partnerstvo s drugim prijevoznicima.
MAS je proteklih godina također bio opterećen sukobima između uprave i sindikata, koji se protive otpuštanjima. I malezijska se vlada miješala u poslove zrakoplovnog prijevoznika, pa su komercijalni ugovori često dodijeljivani dobavljačima s političkim vezama.
Nova uprava MAS-a najavila je otpuštanje oko trećine od ukupno 20.000 radnika i smanjenje kapaciteta, pa se već traži kupac za dva Airbus A380 zrakoplova iz flote MAS-a.
Reorganizacija će biti usmjerena na štednju i povećanje učinkovitosti, s obzirom da su troškovi poslovanja MAS-a oko 20 posto veći nego u konkurentskim kompanijama.
'Trebat će tri godine kako bi MAS smanjio tu razliku i vratio se profitabilnosti. No, nismo bez oružja. To je ostvarivo i ovisi o našoj energičnosti u smanjenju troškova', zaključuje Mueller.