Bloomberg piše da Rimac navodi da će se automobili s njegovim imenom uvijek prodavati u maloj količini - manje od 100 jedinica godišnje
Rimac Automobili proizvodit će najviše 100 vozila godišnje. Nakon što je njegova tvrtka objavila detaljne planove za novi kampus, a koji će uključivati i prvu tvornicu automobila u Hrvatskoj, Mate Rimac u razgovoru za Bloomberg izjavio je da će njegov fokus u tom segmentu ostati na malim serijama.
Bloomberg piše da Rimac navodi da će se automobili s njegovim imenom uvijek prodavati u maloj količini - manje od 100 jedinica godišnje - kako bi se izbjeglo nadmetanje s proizvođačima koji su kupci njegove tvrtke. Naime, Rimac Automobilima temeljno poslovanje nije proizvodnja električnih vozila već razvoj i proizvodnja komponenti za električna vozila. Tehnologija Rimčeve tvrtke tako se ugrađuje u modele Aston Martin Valkyriu i Koenigsegg Regeru, prenosi Novac.hr.
Usto, najveći partner Rimac Automobila, Volkswagen već duže vremena preko hrvatske tvrtke želi konsolidirati Bugatti. Nakon što je Rimac odbio mogućnost da većinsko vlasništvo u Rimac Automobilima prebaci na Volkswagen, odnosno Porsche, u zamjenu za Bugatti, Nijemci su predstavili novi plan.
loomberg podsjeća da je u ožujku Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagena predložio da Porsche uđe u joint-venture s Rimcem i tako preuzme Bugatti. Volkswagen je toliko zainteresiran za to da nudi Rimcu većinski udio u novoj tvrtki. Dakle, Volkswagen, odnosno Porsche de facto bi se odrekao večeg dijela vlasništva nad Bugattijem samo da poznatog francuskog proizvođača jurilica s motorom na unutarnje izgaranje preuzme i modernizira najuspješniji europski proizvođač tehnologije za električna vozila. Rimac se pri tome našao u nezahvalnoj poziciji, jer je Porsche ujedno, nakon Rimca, pojedinačno najveći suvlasnik Rimac Automobila i tvrtka koja mu je tržišnu valuaciju podigla na status tik do 1 milijarde dolara, odnosno statusa jednoroga.
Bloomberg donosi i da, iako je Mate Rimac, već jednom upozorio da nije sklon izlasku na burzu preko SPAC-a, da o tome ipak, barem teoretski, promišlja.
- Ne bi mi bio dobar osjećaj, da dok svi skupljaju hrpe novca na taj način i možda nemaju toliko stvari za pokazati, substance, kao mi, da mi ostanemo iza njih bez kapitala, tako da naravno, provjeravamo tu mogućnost - kaže Mate Rimac.
SPAC je poseban način izlaska na burzu, gdje se stvara kompanija koja ima obvezu preuzeti neku drugu kompaniju i de facto kroz sebe prodaje dionice te druge kompanije. Rimac je Bloombergu izjavio da ima visoko mišljenje o tvrtkama poput Ricid Automotive Inc., koju podržavaju Lucid i Amazon.com Inc., ali i da je sumnjičav koliko SPAC mogu koristiti drugi startupi za elektromobilnost.
Krajem prošle godine Rimac je u izjavi za Financial Times izjavio da bi učestalo korištenje SPAC-ova moglo naštetiti dugoročnim izgledima industrije u kojoj posluje.
- Menadžeri takvih specijaliziranih tvrtki (SPAC) ne snose istu odgovornost za potencijalne izglede za rast kompanije kao menadžeri koji skupljaju novac inicijalnom javnom ponudom (IPO) na tržištima dionica, što potiče bojazni od stvaranja balona - naveo je tom prilikom Mate Rimac.
Objasnio je da se danas može nabaviti jako puno novca za kompanije koje nemaju nikakav proizvod i da ga to plaši.
- Kad mi uvrstimo dionice u burzovnu kotaciju, želim pokazati brojke, želim da se dionicama trguje na temelju činjenica a ne nabrijavanja. Nadam se da će SPAC-ovi biti uspješni. Mnogi od njih neće. Nadam se da neće previše naštetiti sektoru - zaključio je Rimac.