'Elements of AI' je najbolja besplatna edukacija na svijetu koja polaznicima omogućuje svladavanje osnova o umjetnoj inteligenciji, a Hrvatska je prva zemlja u regiji u kojoj je ona dostupna. Do sada ju je upisalo već 13 tisuća polaznika iz cijele zemlje, a više od 300 najbržih već je i završilo edukaciju i dobilo AI certifikat. Domaći poslodavci ističu kako je poznavanje AI-a sve važnije kod zapošljavanja i napredovanja djelatnika
Svjetski mediji i stručnjaci svrstali su “Elements of AI” ispred sličnih edukacija prestižnih svjetskih sveučilišta kao što su Harvard, Stanford i MIT. Nositelj projekta u Hrvatskoj je udruga CroAI.
Projekt je prepoznalo već više od 50 hrvatskih kompanija, koje motiviraju svoje zaposlenike da završe edukaciju. Kompanije predvode Hrvatski Telekom, gdje je u svim kompanijama grupe edukaciju do sada upisalo preko 11 posto ukupnog broja zaposlenika, te Zagrebačka banka.
Projektu su se pridružili i Fortenova grupa, Infobip, Nanobit, Valamar Riviera, Zagrebačka pivovara, Agrivi, Microsoft, JGL, Tokić, Huawei, Photomath, EY, Five i mnoge druge.
Poslodavci ističu kako je poznavanje AI-a sve važnije kod zapošljavanja i napredovanja njihovih djelatnika.
'Svatko tko ulaže u sebe, u svoj osobni i profesionalni razvoj, stvara si kompetitivnu prednost'
'Svaka organizacija može napredovati, rasti i razvijati se do one razine do koje to čine njeni zaposlenici. Ova dva procesa su neizostavno i nedjeljivo povezani. Činjenica jest da živimo u digitalnom svijetu i vremenu velikih tehnoloških otkrića, ali u srži uspjeha svake organizacije su ljudi. Obrazovanje je neizostavni dio razvoja jer omogućava razvoj prijeko potrebnih vještina i to neovisno o tome da li je netko menadžer, direktor ili nema rukovodeću poziciji. Prostor za rast uvijek postoji. Stoga ulažemo značajne napore i vrijeme na razvijanje i uključivanje u programa koji će omogućiti nama kako kompaniji, ali prvenstveno našim zaposlenicima da realiziraju svoj puni potencijal. Pritom vaš uspjeh definira mnogo toga – spremnost za učenjem, znanje i stručnost, kreativnost prilikom rješavanja problema, kritičko promišljanje, primjena i prilagodba znanja iz nekih drugih područja u vašem poslu... Koliko se to prepoznaje? Apsolutno. Govorimo o nekim od ključnih načina rada u Hrvatskom Telekomu, stoga se svačija ulaganja u razvoj itekako prate, potiču i vrednuju', rekao je za tportal Ivan Bartulović, član Uprave za ljudske potencijale Hrvatskog Telekoma.
Zaposlenicima Hrvatskog Telekoma, dodaje Bartulović, u svakom trenutku je dostupno više od pet tisuća edukacija i raznih modula koji su posebno osmišljeni s ciljem poticanja njihovog osobnog razvoja i profesionalnog rasta te koji korespondiraju sa zadnjim tržišnim trendovima i potrebama naše kompanije.
'Da je program edukacija dobro pogođen svjedoči i prosječna ocjena zadovoljstva zaposlenika edukacijom koja je 4.7. Svatko tko ulaže u sebe, u svoj osobni i profesionalni razvoj, stvara si kompetitivnu prednost. To pogotovo dolazi do izražaja kad govorimo o tehnologijama, poput umjetne inteligencije koje će na bitan način, poslovno i privatno, obilježiti našu budućnost. Vjerujem da je i velik udio prijava naših zaposlenika na edukaciju Elements of AI, koji je iskreno nadmašio naša očekivanja, a što čini jako ponosnima, pokazao kako naše kolegice i kolege itekako razumiju važnost rada na sebe', naglasio je Bartulović.
Digitalna transformacija postojećih poslovnih segmenata kao i razvijanje novih digitalnih poslovnih modela jedan je od strateških prioriteta na razini Fortenova grupe.
'U procesu digitalne transformacije važno je aktivno uključiti sve razine zaposlenika'
'Digitalna transformacija na svim razinama poslovanja sastavni je dio strateških razvojnih planova sva tri ključna područja poslovanja Fortenova grupe – segmenta maloprodaje i veleprodaje, segmenta hrane i segmenta poljoprivrede. Bilo da se radi o Internet trgovini i e-commerce-u koji razvijaju Konzum i Abrakadabra, digitalizaciji u proizvodnim procesima prehrambenih kompanija ili upravljanju logistikom, ili pak digitalnom upravljanju poljoprivrednim procesima uz primjerice planiranje precizne sjetve dronovima (precision farming), Fortenova grupa upravo od digitalnih projekata očekuje rješavanje važnih poslovnih izazova, stvaranje nove transformacijske vrijednosti u ključnim poslovnim područjima, kao i razvijanje novih, digitalnih poslovnih modela', istaknuo je Dragan Mrkajić, član Uprave mStarta, operativne kompanije Fortenova Grupe u kojoj je objedinjen tehnološki i digitalni kapacitet.
Mrkajić definira digitalnu strategiju Fortenova grupe na sljedeći način:
'U današnjim poslovnim okruženjima, primjerice maloprodajne tvrtke, sve više počinju izgledati poput hi- tech kompanija koje koriste AI i ML u svim sferama poslovanja te se sve veća važnost dodaje automatizaciji i visokoj tehnologiji. Fortenova grupa razvija digitalnu strategiju koja će, kratkoročno gledano, transformirati postojeće poslovne procese, proizvode i usluge na način da se podigne efikasnost i maksimizira korisničko iskustvo, pritom koristeći data science, tehnologiju i automatizaciju. S druge strane, dugoročno gledano, želimo transformirati postojeći ekosustav maloprodaje, hrane i poljoprivrede kroz osmišljavanje novih digitalnih poslovnih modela temeljenih na umjetnoj inteligenciji, tehnologiji i fokusu na kupca te na taj način omogućujemo da svaka od naših operativnih kompanija postigne maksimalni potencijal i izvrsnost. Cilj holističkog pristupa digitalnoj transformaciji je stvaranje nove vrijednosti, rast, povećanje učinkovitosti, a pritom u fokus uvijek stavljamo zadovoljstvo našeg kupca i prilagođavamo dizajn usluge ili proizvoda njegovim potrebama (customer journey)'.
Ističe kako neke od kompanija u Fortenova grupi već godinama koriste umjetnu inteligenciju (AI), strojno učenje (ML), industriju 4.0 i druga hi-tech rješenja u svom poslovanju te je sada cilj skalirati i dodatno unaprijediti ova rješenja na razini cijele Grupe.
'Iako se digitalizacija u najvećoj mjeri povezuje s tehnologijom, ona ne bi bila moguća bez ljudi koji su njena ključna karika. Digitalna transformacija sama po sebi donosi niz promjena, a za zaposlenike ona podrazumijeva usvajanje novih vještina, radnih procesa, i načina rada. U procesu digitalne transformacije, stoga je iznimno važno kvalitetno upravljanje promjenom te aktivno uključenje svih razina zaposlenika u proces', mišljenja je Mrkajić.
'Elements of AI' mogao bi imati velik utjecaj na obrazovanje u Hrvatskoj
Iz Zagrebačke banke ističu da oni sve svoje zaposlenike potiče na obrazovanje u svakom pogledu, a osobito na usvajanje onih znanja koja će biti ključna u budućnosti.
'To su znanja bazirana na digitalizaciji i umjetnoj inteligenciji te su bitna za sve zaposlenike, bez obzira na poziciju. Digitalno učenje smatra se 'novom pismenošću' stoga je bitno da i sadašnji i budući zaposlenici posjeduju te kompetencije, a zadatak banke kao poslodavca je da ponudi alate i programe pomoću kojih se zaposlenici mogu educirati', poručili su iz Zagrebačke banke.
Kažu da im je cilj podići svijest zaposlenika o tome koliko je bitno da se prekvalificiraju i usavršavaju u tehnološkom pogledu, kako bi banka, ali i oni sami, bili konkurentniji na sve zahtjevnijem tržištu.
'Trenutno nam je u fokusu podizanje svijesti o toj temi, ali i educiranje zaposlenika o alatima i tehnologijama koje su banci od velike važnosti u poslovanju. Projekt koji smo podržali i prepoznali kao jedan od ključnih pokretača promjene jest 'Elements of AI“, besplatni online tečaj o osnovama umjetne inteligencije koji je ostvario velik uspjeh u Finskoj, a vjerujemo da bi on također mogao imati velik utjecaj na obrazovanje u Hrvatskoj', ističu iz Zagrebačke banke.