ODLUKA UPRAVE

Mercator i formalno preuzeo Konzumove trgovine u BiH

11.10.2017 u 09:15

Bionic
Reading

Nadzorni odbor Mercatora u utorak je na prijedlog uprave potvrdio prekid ugovora o najmu 83 lokala trgovačkih centara u BiH Konzumu, te podmirenju neplaćene najamnine putem preuzimanja opreme u tim trgovinama u korist Mercatora, priopćila je Uprava te tvrtke

Time je formaliziran već ranije postignut sporazum u okviru koncerna Agrokor da trgovine koje je prilikom kupnje Mercatora u BiH preuzeo Konzum ponovo postanu dio Mercatorove mreže, odnosno brenda Mercator.

Reagirajući na nove objavljene podatke o poslovanju Agrokora koji slijede iz revizije njegova poslovanja, slovenski ministar za gospodarstvo Zdravko Počivalšek kazao je u utorak novinarima da ga negativni rezultati Agrokora koji je 2014. godine kupio Mercator ne iznenađuju jer se hrvatski koncern nije širio na zdravim temeljima, a ponovio je da će slovenska vlada i u sadašnjkoj krizi Agrokora nastojati zaštititi slovenski javni interes.

"Nećemo dopustiti da se kriza u Agrokoru prenese na Sloveniju kao zarazna bolest i vjerujem da će vlada u slučaju takvih pokušaja aktivirati sva moguća pravna sredstva da se to spriječi", kazao je Počivalšek na konferenciji za novinare u Ljubljani.

U razgovoru za mariborski list "Večer" Počivalšek je, pak, rekao da je posebni zakon što ga je slovenska vlada donijela nakon što je u Hrvatskoj donijet "lex Agrokor" zaštitio javni interes u Sloveniji jer je slovenskim zakonom "suspendirano" pravilo po kojemu matična vlasnička kompanija može diktirati ovisnim tvrtkama poslovne odluke.

Skupština Konzuma
  • Skupština Konzuma
  • Skupština Konzuma
  • Skupština Konzuma
  • Skupština Konzuma
  • Skupština Konzuma
    +20
Skupština Konzuma Izvor: Cropix / Autor: Ranko Suvar / CROPIX

Na taj je način spriječeno financijsko iscrpljivanje Mercatora od strane vlasnika, kazao je Počivalšek.

Slovenski mediji u vezi krize Agrokora i njegova odnosa s Mercatorom navode da bi slovenska vlada voljela da u Mercatoru dođe do nove vlasničke strukture i promjena u poslovnoj politici, kako bi Mercator dugoročno mogao opstati na tržištu u jakoj konkurenciji stranih trgovačkih lanaca, budući da je kompanija od velike važnosti kao kanal prodaje slovenskog prehrambeno-industrijskog sektora, ali i za tržište rada s obzirom da Mercator samo u Sloveniji zapošljava desetak tisuća radnika.