Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić rekao je nakon otvaranja ponuda za gradnju mosta kopno-Čiovo, da Vlada ne odustaje od monetizacije duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb te da bi se odustati moglo jedino ako ponude ne budu zadovoljavajuće. Potpredsjednik Vlade Branko Grčić s inauguracije novog rektora Sveučilišta u Zagrebu poručuje: Taj projekt mora ići dalje!
Potpredsjednik Vlade za gospodarstvo Branko Grčić, upitan hoće li Vlada odustati od monetizacije s obzirom da su građani počeli prikupljati potpise protiv te odluke, rekao je da Vlada ipak mora nastaviti s projektom monetizacije.
'Jednostavno, ono što smo započeli moramo gurati do kraja, a to što će volja naroda pokazati, o tom-potom.' - rekao je Grčić i dodao da su to vrlo važne 'ekonomsko-političke stvari'. Kaže da je zbog toga zadatak Vlade da što više građanima govore i objašnjavaju monetizaciju kao projekt s 'glavom i repom' koji je u ovom trenutku nužan zbog svih nagomilanih dugova od prethodnih vlada koje, kaže, pokušavaju riješiti i na ovaj način.
Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić rekao je da od monetizacije može odustati samo u trenutku kada dođu ponude koje ne zadovoljavaju hrvatske interese.
Ponude dolaze krajem studenoga i ako one ne budu zadovoljavajuće, treba vidjeti što nam je budućnost, kaže Hajdaš Dončić. Napominje da je monetizacija dio modela koji se temelji na uzimanju dijela prihoda od trošarina HAC-u i distribuciji toga novca Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama.
Hrvatske ceste bez tih dodatnih trošarina neće imati novca za financiranje nacionalne komponente u projektima sufinanciranim sredstvima EU-a, navodi Hajdaš Dončić. Pritom je spomenuo gradnju Pelješkog mosta, mosta Čiovo, vodičke obilaznice i cestovnog pristupa riječkoj luci te programe obnove cesta u Zagorju, Podravini i Slavoniji kao i radove na pruzi Dugo Selo - Križevci.
Kaže da ni u budućnosti Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice neće moći bez tih sredstava, a ako referendum, kako je rekao 'pod navodnicima uspije', HAC-u trebati vratiti 40 lipa, a to znači 40 lipa skuplje gorivo.
'Mirno spavam, moja odluka je apsolutno pravedna i ispravna jer želim da hrvatske tvrtke koje se javljaju na natječaj, a i Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice, imaju novac iz trošarine za svoje projekte koje građanima znače više od autocesta, a uz to se smanjuje javni dug', kaže Hajdaš Dončić
Prema modelu koji je prihvatila Vlada, monetizacija javnog duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb provela bi se dodjelom koncesije za upravljanje i održavanje autocesta (1.024 kilometara) na rok od 30 do 50 godina, uz jednokratnu koncesijsku naknadu od 2,4 do 3,2 milijarde eura, ovisno o trajanju koncesije.
Protivnici monetizacije okupljeni u građansku inicijativu 'Ne damo naše autoceste' ovih su dana organizirali referendum protiv monetizacije, jer smatraju da bi monetizacija donijela štetu od 80 milijardi kuna.