čudo u mostaru

Nadzorni odbor Aluminija podržao plan za pokretanje proizvodnje, izraelsko-kineski konzorcij bi zaposlio sve bivše radnike

04.02.2020 u 13:43

Bionic
Reading

Nadzorni odbor mostarskog Aluminija podržao je ponudu izraelsko-kineske grupacije koju predvodi M.T. Abraham Group, prema kojoj bi joj Aluminijevi pogoni bili iznajmljeni, te dodatno zatražio da se u roku od pet godina angažira svih 900 radnika koliko ih je radilo prigodom njegova gašenja

Kako su u utorak izvijestili iz Aluminija, Nadzorni odbor je za 21. veljače sazvao sjednicu Skupštine na kojoj će se odlučivati o ponudi za uzimanje u najam pogona.

U Skupštini su predstavnici Vlade Federacije BiH koja je najveći pojedinačni vlasnik s 44 posto udjela, još toliko imaju radnici, a vlasnik 12 posto dionica je Vlada Republike Hrvatske.

Nadzorni odbor je zatražio da se u prijedlog ugovora s kinesko-izraelskom grupacijom unesu preinake prema kojima bi se investitori obvezali u roku od pet godina ponovno angažirati svih 900 radnika koliko ih je radilo u trenutku gašenja Aluminija, u srpnju prošle godine.

Posljednji djelatnici napustili su Aluminij potkraj siječnja te su pozvali Vladu Federacije BiH da prihvati ponudu izraelsko-kineske grupe koja je dostavila ponudu za ponovno pokretanje proizvodnje.

Predsjednik M.T. Abraham Groupa Amir Gross Kabiri nedavno je rekao da bi prvo pokrenuo ljevaonicu, a postupno pokušao pokrenuti pogone anode i elektrolize, koja je najveći potrošač električne energije.

Aluminij Mostar
  • Aluminij Mostar
  • Aluminij Mostar
  • Aluminij Mostar
  • Aluminij Mostar
  • Aluminij Mostar
    +11
Aluminij Mostar Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Mostarski Aluminij je nakon ratnih razaranja uz potporu Hrvatske bio ponovno pokrenut 1997. godine, a prestao je raditi u srpnju nakon što mu je isključena struja, zbog dugova koji su se popeli na 220 milijuna eura.

U kompaniji ukupno je bilo zaposleno oko 900 djelatnika i bila je dugo vremena najveći izvoznik iz BiH te najvažnija tvornica u Hercegovini. Njezinim gašenjem ugrožene su i mnoge male tvrtke-partneri, a nepovoljno se odrazilo i na luku Ploče, Hrvatske željeznica i Željeznicu Federacije BiH.