Hoteli s pet zvjezdica otprilike su na 95 posto popunjenosti, izjavila je nedavno ministrica turizma Nikolina Brnjac. Koji se to gosti odlučuju za luksuzno ljetovanje i što sve traže u špici turističke sezone na hrvatskom Jadranu, provjerili smo u hotelijerskim kućama koje u svojem portfelju imaju luksuzne objekte
'Svi naši hoteli s pet zvjezdica rade iznimno dobro. Zadovoljni smo visokom popunjenošću naših objekata na razini od 80 do 90 posto, uz već rasprodane datume boravaka u samom srcu ljetne sezone. Očekujemo da će se uzlazni trend nastaviti jačim rezultatima prihoda nego prošle godine', odgovaraju tportalu iz Uprave Jadranke, grupe koja u svojem portfelju upravlja s dva luksuzna objekta smještena na Malom Lošinju.
Vjetar u leđa, objašnjavaju, dalo im je ublažavanje mjera za putovanja, što je rezultiralo višestrukim povećanjem rezervacija za sve njihove hotele u odnosu na prethodno razdoblje. Njihovi luksuzni hoteli Bellevue i Boutique Hotel Alhambra & Villa Augusta, ultraluksuzne vile, popularni su među gostima visokog profila.
'Ovi su objekti vrlo traženi i ostvaruju bolju popunjenost jer predstavljaju nišu koja se sve više traži, onu koja nudi višu razinu luksuznog smještaja, ekskluzivnosti i više privatnosti, uz već postojeće zahtjeve kao što su usluge na visokoj razini i iznimni, premium proizvodi', navode iz Jadranka grupe, ističući da im raste i broj domaćih gostiju, ali su im i dalje ključna tržišta njemačko, austrijsko i slovensko, no bilježe i značajan rast dolazaka gostiju iz Rusije, Ukrajine, Švicarske i Češke.
Otok Lošinj prepoznat je kao ljekovita destinacija još od 19. stoljeća, a misija Jadranka grupe, ističu, jest oživljavanje i očuvanje povijesne ljekovite baštine, kao i prirodnih ljepota, čime su kreirali potpuno nov koncept wellness odmora.
'Burnout koji je nastao kao posljedica pandemije uzrokovao je novi pogled na turistička putovanja s fokusom na wellbeing', dodaju za tportal, navodeći da i gurmani mogu doći na svoje te uživati u vrhunskim restoranima, uključujući Bavu i Matsunoki, jedinstven japanski fuzijski restoran u nagrađivanom hotelu Bellevue, te Alfred Keller, restoran s potpisom Boutique hotela Alhambra.
Da se u krizi najbrže oporavljaju hoteli najviše kategorije, potvrđuju i u Bluesun Hotels&Resortsu.
'Oni i ove sezone, prve nakon lockdowna, na vrhuncu imaju gotovo maksimalnu (95-98 posto) popunjenost te postižu pretpandemijske cijene. Tako se kreće i buking za prvu polovicu kolovoza, a vjerujemo i ostatak mjeseca. To samo potvrđuje da u našoj strategiji razvoja održivog turizma moramo osigurati podizanje kvalitete smještaja i ponude u destinacijama na najviše kategorije, što će posljedično potaknuti promjenu strukture gostiju te osigurati dugoročan i održiv razvoj, kao i otpornost', odgovara za tportal predsjednik Uprave Sunce hotela Hrvoje Veselko, napominjući da su zimu i rano proljeće iskoristili za reorganizaciju, redefiniranje nekih proizvoda i podizanje novog weba, a unaprijedili su i postojeće ponude.
'Evidentan je doprinos novog vlasnika te je u kratkom roku uz pomoć stručnjaka u svakom području u kojem se interveniralo postignut izuzetan rezultat. To je istovremeno samo uvod u ozbiljnije radove koji nas čekaju najesen, kada će veći broj naših objekata doživjeti ozbiljan redizajn te podizanje kvalitete i kategorije. Neka idejna rješenja već su izložena u javnim prostorima hotela kako bismo informirali goste o novitetima koji će ih dočekati sljedeće sezone', dodao je Veselko.
Za smještaj u objektima s pet zvjezdica u Valamaru, odgovaraju tportalu, odlučuju se najvećim dijelom gosti iz Austrije, Hrvatske, Njemačke i Slovenije. Domaće goste, kao i one iz Slovenije, dodaju, više bilježe u predsezoni. Značajan udio čine im i oni iz Rusije, Švicarske i Poljske. Hrvatska je gostima, objašnjavaju, visoko na listi najpoželjnijih destinacija za putovanja po izboru građana EU-a.
Trend slow travel
U ovom periodu Valamar bilježi pojačan buking, a već nekoliko godina i rast potražnje u luksuznom segmentu hotela i kampova. Taj je trend samo nastavljen.
'S obzirom na rjeđu dinamiku putovanja, turisti preferiraju kvalitetu prije kvantitete. Uzimaju si puno više vremena i pažljivo razmatraju svaku odluku o putovanju, što je dovelo do rastućeg trenda putovanja slow travel. Turisti provode više vremena otkrivajući destinaciju i posjećujući manje mjesta tijekom putovanja, ali uživajući u više iskustava, kulture i tradicije, što putovanje čini jedinstvenim.
Gosti se okreću smještaju koji nudi više sadržaja, poput animacije i aquaparkova u kampovima, programe prilagođene individualnom gostu, kao i nove tehnologije, odnosno nove digitalne koncepte koji obogaćuju doživljaj ljetovanja i smještaja. U cijelom procesu odabira smještaja gosti također posvećuju više pažnje održivosti odabranog smještaja', odgovaraju tportalu iz Valamar Rivijere te izdvajaju neke brendove, poput Valamar Collectiona, koji predstavlja hotele i resorte modernog luksuza i prvoklasnih sadržaja, ono najbolje što imaju u svojem portfelju.
Beskrajne mogućnosti
'Svaki hotel i resort Valamar Collection ima jedinstvenu priču i karakter te pruža beskrajne mogućnosti odmora aktivnim gostima, obiteljima, parovima ili onima koji spajaju poslovna putovanja s užitkom, a smješteni su na iznimnim lokacijama koje ostavljaju bez daha', poručuju za tportal iz ove hotelijerske kuće.
Iz Croatia Luxury Renta (CLR), domaće agencije za najam luksuznog smještaja, navode kako rezultat broja rezervacija tijekom srpnja potvrđuje da Hrvatska kao turistička destinacija sjajno stoji na turističkoj mapi Mediterana, ali i puno šire. Trenutna situacija pokazuje da je popunjeno gotovo 96 posto smještajnih kapaciteta ove agencije koja broji preko 530 luksuznih smještajnih jedinica diljem Jadrana i kontinenta, a najave za prve tjedne kolovoza potvrđuju da se prodajni trend ne bi trebao mijenjati na lošije.
U rezervacijama prednjače gosti s tržišta Njemačke, Austrije, Švicarske i Beneluksa, a pojedinačno Nijemci čine čak 28 posto ukupnog broja rezervacija. Disperzija rezervacija, navode u CLR-u, jednako je obuhvatila cjelokupnu jadransku obalu, uz tek nešto veći broj rezervacija u Istri i na Kvarneru.
Josip Stulić iz CLR-a ističe da je srpanj nadmašio ne samo proteklu, 'kriznu' sezonu, već i 2019. godinu.
'Iako se ovi rezultati odnose na poslovanje koje bazično pokrivamo, a riječ je o najmu luksuznog smještaja, informacije s terena ukazuju na to da su rezultati na razini ukupnog turističkog ostvarenja daleko bolji nego smo uopće mogli zamišljati', navode u priopćenju iz CLR-a. Stulić jedino strahuje od eventualno negativnog raspleta epidemiološke situacije i ranijeg završetka sezone.
Idealan rasplet događanja koji ide na ruku Hrvatskoj, smatra Stulić, jest činjenica da se značajan broj građana EU-a cijepio od konca veljače, čime se stvorila određena sigurnost, što je posljedično ojačalo interes i konkretne rezervacije za hrvatske destinacije.
'Potvrđuje to podatak da najveći broj, čak 87 posto, spada u last minute rezervacije. Dodatni zamah Hrvatska je dobila pametnim komuniciranjem prema pojedinim tržištima, ali i pravovremenim reagiranjem nadležnih institucija koje su provele i informirale potencijalne posjetitelje o metodama ulaska u zemlju, testiranjima i načinima na koje jednostavno doći na destinaciju, a osigurati zdravstvenu sigurnost', objasnio je Stulić.