OPTIMIZACIJA MREŽE

Nakon Rijeke i Osijeka nastavlja se val zatvaranja Konzumovih trgovina

04.01.2018 u 16:19

Bionic
Reading

Građane Rijeke i Osijeka iznenadilo je 'novogodišnje' zatvaranje dvaju velikih Konzumovih prodajnih centara. Što se krije iza ove mjere izvanredne uprave i hoće li biti još sličnih poteza, provjerili smo u Agrokoru

Izvanredna uprava Agrokora tvrdi da zatvaranje centara u Rijeci i Osijeku na predstavlja nikakvu izvanrednu mjeru. 'Riječ je o najavljenoj optimizaciji prodajne mreže u sklopu koje se planira zatvoriti stotinjak prodajnih mjesta', pojasnili su iz Agrokora za tportal. 

Prodavaonice u Rijeci i Osijeku donosile su gubitke i, prema zaključku Uprave Konzuma, nisu imale poslovnu perspektivu.

'Konzum je i dosad svake godine zatvarao dio trgovina u skladu s tržišnim okolnostima te tako optimizirao upravljanje svojom prodajnom mrežom kao dio redovne maloprodajne prakse. U sklopu procesa restrukturiranja fokus je stavljen na povećanje efikasnosti i profitabilnosti svakog pojedinog dijela kompanije uz očuvanje radnih mjesta, a sve s ciljem realizacije dugoročno održivog poslovanja', poručuju iz Agrokora.

Pritom naglašavaju da prilikom restrukturiranja posebnu pažnju posvećuju Konzumovim zaposlenicima i očuvanju njihovih radnih mjesta preraspodjelom na nova radna mjesta u blizini prebivališta ili prema dogovoru.

Tako su svim djelatnicima zatvorenih centara u Rijeci i Osijeku osigurana radna mjesta u prodavaonicama u blizini.

Prema dostupnim podacima, do kraja rujna ugašeno je oko 60 Konzumovih trgovina, ali kako je riječ uglavnom o manjim kvartovskim dućanima, zatvaranja nisu izazvala toliku pozornost javnosti kao u slučaju većih prodajnih centara u Rijeci i Osijeku. 

Zatvaranje Konzumove prodavaonice u Tower centru Rijeka poklopilo se s istekom ugovora o zakupu, a u Agrokoru ističu da cijena najma nije bila razlog za zatvaranje, već je presudio nedovoljan promet.

  • +8
Konzum je krajem 2017. pokrenuo projekt 'Iz domaćih krajeva' Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Licencirane fotografije

Glavni problemi s kojima se suočava Konzum, a zbog kojih se teško nosi s konkurencijom su: nizak koeficijent obrtaja robe, neoptimalni prodajni prostori i neprofitabilnost dijela prodavaonica.

Analize pokazuju da najbolje rezultate postižu prodavaonice srednje veličine (do 3500 kvadrata prodajne površine), a značajan dio Konzumovih prodavaonica prelazi taj format, što ugrožava produktivnost sustava.

Problem predstavlja i dio malih i srednjih kvartovskih dućana koji će se također morati ugasiti zbog nerentabilnosti.