Nautički turizam ove će godine zasigurno premašiti lanjske brojke rezervacija plovila i noćenja nautičara, kojih je već u prvih devet mjeseci bilo 12,8 milijuna što je 2,8 posto više nego lani, doznaje se iz Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore (HGK)
Podsjećajući da je prošle godine u Hrvatskoj bilo više od 63 tisuće rezervacija plovila i oko 2,5 milijuna noćenja nautičara, iz HGK naglašavaju da je ove godine nastavljen rast, kao u jednoj od rijetkih zemalja koje taj rast ostvaruje gotovo svake godine, što ju svrstava među vodeće europske i svjetske nautičke destinacije.
I ove godine Hrvatska ostvaruje izvrsne rezultate po broju noćenja u nautičkom charteru. Konkretnije i točnije brojke znat će se po isteku listopada, u kojemu se, kao i u rujnu, ostvaruje još dosta nautičkih poslova i noćenja, dok ih je u srpnju i kolovozu oko 45 posto. To je dokaz znatno manje sezonalnosti tog segmenta turizma, ističu iz HGK.
Nautički turizam ima više poklonika među stranim nego domaćim turistima, koji tu vrstu ponude smatraju dosta nepristupačnom, prije svega u financijskom smislu. U HGK-u to smatraju zabludom s obzirom da je, kako iznose, cijena sedmodnevnog najma prosječnog plovila u razini boravka u hotelu s tri ili četiri zvjezdice.
Pristupačnost je povećana i zbog sve brojnijih online metoda rezervacije plovila, skipera, veza i svih popratnih usluga, a među brojnim rješenjima i aplikacijama sve je više domaćih.
Kao i u svijetu, otprilike 90 posto ponude plovila u Hrvatskoj su brodice i jahte na jedra koje se iznajmljuju najčešće bez skipera i posade, dok luksuzna plovila zauzimaju tek 2 posto ukupnih plovila u ponudi i obavezno uključuju stalno zaposlenu profesionalnu posadu, što je sve traženiji proizvod.
'Višednevni charter s posadom jedan je od najsloženijih charter proizvoda, namijenjen gostima visoke platežne moći. Obavlja se jahtama dužima od 24 metra (tzv. mega ili super jahtama) koje se potpuno ili djelomično proizvode po narudžbi charter kompanije ili vlasnika. Iako je zbog cijene nedostupan većini gostiju, upravo taj proizvod ima najviše prostora za razvoj u hrvatskoj nautičkoj ponudi. Stoga se pojedine hrvatske marine prilagođavaju kako bi osigurale vezove za mega jahte', kaže direktorica HGK-ovog Sektora za turizam Leila Krešić Jurić.
Smatra da zbog sve većeg broja dolaska luksuznih mega jahti, treba nastaviti razvijati taj turistički proizvod.
Dodaje da je HGK je ove godine osnovao Grupaciju malih i luksuznih hotela, a plan je nastaviti poticati razvoj luksuznog turizma u suradnji s charterima, marinama, hotelima, gourmet restoranima, turističkima agencijama i drugim tvrtkama.
'Takav proizvod povlači sve druge, predstavljajući ono najbolje od Hrvatske, što konzumiraju gosti visokog profila, čija putovanja često prate najrelevantniji svjetski mediji', kaže ona, napominjući da su i bez udjela luksuznih plovila nautičari u Hrvatskoj većinom gosti visoke platežne moći koji troše i 50 posto više od drugih turista.