Emil Tedeschi, prvi čovjek Atlantic grupe koja je nedavno preuzela Drogu Kolinsku, u intervjuu za slovenske Finance kazao je da se ne ubraja u tajkune i da od Ivice Todorića ne traži savjete
Na upit slovenske novinarke je li točno, kao što pišu hrvatski mediji, da je snažno povezan s Todorićem, Emil Tedeschi odbacio je spekulacije da 'je odradio' preuzimanje za vlasnika Agrokora: 'Atlantic ima s Agrokorom dobre poslovne odnose, drugih veza, osim suvlasništva u hrvatskoj RTL televiziji, nemamo. Da je Todorić htio nešto takvoga (op. a. - tajno preuzeti Drogu) našao bi vjerojatno neko primjerenije poduzeće.'
'Hrvatski novinari smatraju da sve veće poslovne odluke prvo kažete Todoriću', provocirala je novinarka Tedeschija, koji je uzvratio: 'Ne, to naprosto nije točno.'
Ne odustajući, novinarka Financa dodaje: 'Vjerojatno vam je dao nekakav savjet kako kupovati u Sloveniji, s obzirom na to da je htio preuzeti Mercator što mu nije uspjelo', na što je Tedeschi odgovorio: 'Nisam tražio savjet, nemamo takav odnos. Svaki savjet pametnog i sposobnog čovjeka je dobrodošao, ali mi smo imali svoje savjetnike.'
Slovensku je novinarku zanimalo hoće li Drogini proizvodi biti prisutni na Konzumovim policama: 'Svakako, Konzum je naš najveći partner. Mercator je drugi, ne vidim razloga da se regionalno prepoznati brendovi ne bi prodavali na svim tržištima… O tome sam razgovarao s Ivicom Todorićem i Žigom Debeljakom (predsjednik uprave Mercatora, op. a), jer me je zanimao odaziv naših kupaca', kazao je Tedeschi.
Tedeschio se ne smatra tajkunom, jer je sve zaradio na zakonit način i njegova kompanija nije sudjelovali ni u jednoj privatizaciji. 'Osjećam se kao poduzetnik, ulažem svoj novac, a s druge strane sam menadžer.'
Na pitanje hoće li ostati na obje funkcije, s obzirom na to da se pokazalo, kako u Sloveniji tako i u Hrvatskoj, da većinski vlasnici nisu nužno dobri menadžeri, prvi čovjek Atlantica rekao je: 'Atlantic nije 'one man show'. Godinama smo stvarali da ne budemo ovisni o samo jednom tržištu ili menadžeru.'
Ne iznenađuje ga propast tajkuna, jer je došlo vrijeme kad će se iskristalizirati tko radi dobro, tko je financiran iz dobrih izvora i tko razumije posao. Za probleme smatra da nisu krivi tajkuni, nego slabi menadžeri i loši poslovni modeli, navodeći primjer Swissaira i Parmalata.
Govoreći o ulasku Hrvatske u EU, Tedeschi je naglasio da Hrvatska pripada europskom krugu te da se osobno osjeća kao Europljanin: 'Ja sam stopostotni Europljanin, tako su me odgajali. Moj pradjed je imao austrijsku putovnicu, rođenjem je bio Nijemac, a bio je oženjen Hrvaticom.'
Diplomatski je izbjegao odgovor na pitanje koja vlada, hrvatska ili slovenska, bolje provodi reforme i rezove u proračunu, kazavši da nije radio analize vlada.
Za premijerku Kosor jkazao je da su pred njom veliki izazovi te da su oni kao poslodavci poduprli njezine reforme. U Hrvatskoj postoji poseban fenomen, smatra Tedeschi: 'Svi smo za promjene, ali nitko ne želi da to ide na njegovu štetu.'
Na upit bi li mogao kupiti Drogu da se nisu premijerka Kosor i slovenski premijer Pahor dogovorili o arbitraži, ponovio je da prije kupnje nije kontaktirao s političarima, ni iz Hrvatske, ni Slovenije, ni Srbije niti Brusselexa, ali da ga vesele dobri odnosi među državama.
Političkih ambicija Tedeschi nema, tvrdi da je prema drugima liberalan, a prema sebi konzervativan, da poštuje različitosti, da je socijalno osjetljiv i razumije nove trendove. 'U poslu nisam dogmatičan. Vjerujem da odnos među ljudima, prijateljima i članovima obitelji nije na prodaju. Sve drugo ima svoju cijenu.'
Slovence, koji su Podravki prodali poznati Drogin brend Čokolešnik, utješio je obećanjem da bi mogli napraviti novi Čokolešnik.