Marija Antoaneta 2.0:

'Nek' jedu pahuljice': Kako je kralj žitarica zgrozio Amerikance i što s time ima masturbacija

03.03.2024 u 21:24

Bionic
Reading

'Ako nemaju kruha, nek' jedu kolače', izjava francuske kraljice Marije Antoanete iz 18. stoljeća, koju je navodno izrekla kad su je tijekom krize obavijestili da su seljaci toliko siromašni da nemaju za kruh, dobila je svoj nastavak – ovaj put kroz lik i djelo izvršnog direktora globalno poznatog proizvođača pahuljica Kellogg's. Multimilijunaš Gary Pilnick je naime nedavno zgrozio američku javnost rekavši da bi obitelji koje su u financijskim problemima trebale jesti pahuljice za večeru

'Žitarice su oduvijek bile poprilično pristupačna hrana i obično su go-to proizvod kad potrošači nemaju novca', rekao je Gary Pilnick tijekom rasprave o visokim cijenama namirnica na CNBC-ju. Voditelj ga je na to upitao bi li njegova izjava mogla uzburkati strasti među potrošačima s obzirom na to da su namirnice od 2020. poskupjele 26 posto.

Pilnick nije ni trepnuo, rekavši da su žitarice za večernji obrok vjerojatno već sad u trendu te da će se to i nastaviti jer su potrošači pod velikim financijskim pritiskom.

Burno na društvenim mrežama

Njegove poruke očekivano su izazvale negativne reakcije na društvenim mrežama. Jedan od korisnika TikToka se, između ostalog, osvrnuo na javne dokumente koji pokazuju da je Pilnick u godinu dana na funkciji direktora Kellogg'sa zaradio pet milijuna dolara (milijun dolara osnovne plaće + četiri milijuna bonusa).

'Mislite li da on svojoj djeci daje žitarice za večeru', podrugljivo se zapitao. Neki su se pak pitali u kakvom mi to distopijskom paklu živimo, a drugi su istaknuli da osobito proizvodi marke Kellogg's i nisu baš jeftini, ali ni zdravi, jer sadrže puno šećera.

No nije izjava izvršnog direktora Kellogg'sa od jučer. Tvrtka gura kampanju 'žitarice za večeru' od 2022., kad su cijene hrane u SAD-u porasle za 9,9 posto, najviše od 1979. Prema podacima koje navodi Guardian, u posljednje četiri godine žitarice su poskupjele 28 posto. Kellogg's je u posljednjoj poslovnoj godini podigao cijene za 12 posto, pritom apelirajući na kupce da 'preskoče piletinu' i jedu žitarice za večeru.

Cornflakesom protiv masturbacije

Kompaniju Kellogg's osnovao je 1906. (tada Battle Creek Toasted Corn Flake Company) otac industrije pahuljica John Harvey Kellogg - liječnik, nutricionist, izumitelj, medicinski misionar i društveni reformator progresivne ere koji je u vrijeme moralne mijene društva uzrokovane seksualnom liberalizacijom vjerovao da vegetarijanska hrana može smanjiti želju za masturbiranjem.

Prema Vernu L. Bulloughu, Kellogg je bio nasljednik tradicije iz 18. stoljeća, prema kojoj je masturbacija bila uzročnik mnogih bolesti, naposljetku i ludila.

Kellogg'sovi proizvodi
  • Kellogg'sovi proizvodi
  • Kellogg'sovi proizvodi
  • Kellogg'sovi proizvodi
  • Kellogg'sovi proizvodi
  • Kellogg'sovi proizvodi
    +6
Kellogg'sovi proizvodi Izvor: Profimedia / Autor: Mykhailo Polenok / Alamy / Alamy / Profimedia

Svoja protestantska uvjerenja onomad je širio u sirotinjskim četvrtima Chicaga, gdje je otvorio podružnicu svog poznatog sanatorija Battle Creek. Njegova reformatorska misija u Chicagu krenula je 1893. Sanatorij je nudio besplatnu medicinsku ambulantu, besplatno kupanje, pranje rublja, večernju školu za kineski i usluge patronažne sestre. Kompanija Kellogg's Sanitarium Health Food pritom je osiguravala posebnu hranu pa se tako dijelilo oko 600 obroka za jedan peni dnevno – grah s dvopekom.

Kellogg je poticao ljude na 'organski' život, zalažući se za 'lakšu hranu', između ostalog i za svoju posebnu kreaciju – kukuruzne pahuljice (cornflakes) koje su se u međuvremenu toliko popularizirale da se i dandanas diljem Europe, pa i u Hrvatskoj, češće koristi njihov engleski naziv.

Marketinški mozak za tu misiju bio je njegov brat W. K. Kellogg te je krenuo u masovnu proizvodnju, zaštitio autorska prava i plasirao ih na tržište, izostavivši izvornu tvrdnju da će kukuruzne pahuljice smanjiti porive za masturbacijom. Tako je stvoren brend Kellogg's kakav danas poznajemo.

Kompanija Kellogg's se u listopadu 2023. podijelila na dva dijela – WK Kellogg Co, koji u svom portfelju ima poznate proizvode od žitarica na području Sjeverne Amerike (Froot Loops, Frosties, Coco Pops, Corn Pops i Rice Krispies), te Kellanova, u čijem su vlasništvu u SAD-u vrlo popularni Pop-Tartsi, ali i kod nas popularni čips Pringles. Pod okriljem Kellanove je i cijela internacionalna divizija žitarica.