problemi se gomilaju

Nestašica ovog važnog minerala ubija auto industriju

26.10.2021 u 18:10

Bionic
Reading

Nestašica jednog od najvažnijih minerala ozbiljno ugrožava automobilsku industriju. Problemi s magnezijem samo se nadovezuju na već postojeće muke auto industrije koja je već punu godinu dana u problemima zbog pomanjkanja čipova

Automobili se ne mogu proizvoditi bez aluminijskih legura za koje je potreban magnezij.

Od prosinca nadalje, magnezij možda više neće biti dostupan jer Kina zatvara proizvodne pogone zbog energetske krize. Kina je najveći svjetski dobavljač magnezija na štetu automobilske industrije, čak 85 posto te sirovine dolazi iz te zemlje.

Europa je još više ovisna o Kini po pitanju opskrbe magnezijem, a očekuje se da će trenutne zalihe nestati do kraja studenog ove godine.

Proekloga je tjedna skupina europskih industrijskih udruženja koja predstavljaju automobile, metale, ambalažu i druge sektore objavila zajedničku izjavu u kojoj upozorava na "katastrofalan utjecaj" smanjenja proizvodnje, za koji su rekli da je već rezultirao "međunarodnom krizom opskrbe neviđenih razmjera" .

U priopćenju se poziva na hitnu akciju Komisije EU i nacionalnih vlada kako bi surađivali s Kinom kako bi se spriječio "neposredan rizik od prekida proizvodnje u cijeloj Europi".

"Bez hitne akcije Europske unije, ovo pitanje, ako se ne riješi, prijeti tisućama poduzeća diljem Europe, njihovim cijelim lancima opskrbe i milijunima radnih mjesta koja se na njih oslanjaju", stoji u pismu.

Europski čelnici, uključujući njemačku kancelarku Angelu Merkel, oglasili su alarm.

Angela Merkel otvara tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG
  • Angela Merkel otvara tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG
  • Angela Merkel otvara tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG
  • Angela Merkel otvara tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG
  • Angela Merkel otvara tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG
  • Angela Merkel otvara tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG
    +3
Angela Merkel otvorila je tvornicu litijskih baterija u sklopu koncerna Daimler AG Izvor: EPA / Autor: FILIP SINGER

Iz diplomatskih krugova može se čuti da je Merkel upozorila svoje kolege čelnike na njihovom summitu u Bruxellesu na potencijalnu krizu ako Kina ponovno ne pokrene svoje topionice magnezija.

Diplomati su rekli da je njezinu zabrinutost ponovio i premijer Češke Republike Andrej Babiš, koja također ima veliku automobilsku industriju. Prije nekoliko dana pisali smo kako je Škoda u velikim problemima, a također i još nekoliko velikana automobilske industrije.

Proizvođači automobila ove su godine već bili pogođeni kašnjenjima zbog nestašice poluvodiča, no fokus se sada prebacuje na magnezij.

"Nedostatak magnezija mogao bi izazvati manjak upotrebljivog aluminija, što bi zauzvrat također moglo utjecati na proizvodnju automobila", napisali su analitičari BofA Securities klijentima prošlog tjedna.

"U ovom trenutku naglašavamo da takav scenarij još nije uključen u naše procjene. Problem se tek pojavio i nijedan proizvođač automobila još nije upozorio na njega."

Cijena magnezija je uzletjela na razinu od oko 14.000 dolara po metričkoj toni, u odnosu na otprilike 2000 USD ranije ove godine. Takve cijene čine gotovo nemogućim europskim tvrtkama održivu proizvodnju ili nabavu materijala koji sadrže magnezij.