Nestlé, najveća globalna prehrambena kompanija, predstavila je poslovne rezultate za 2022. godinu
Ukupna prodaja porasla je za 8,4 posto, i to na 94,4 milijarde švicarskih franaka (CHF). Neto nabave imale su pozitivan učinak od 1,1 posto. Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 0,9 posto. Organski rast dosegnuo je 8,3 posto. Cijene su dosegnule 8,2 posto, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. Realni interni rast (RIG) bio je pozitivan te je iznosio 0,1 posto. Organski rast bio je raširen u većini geografskih područja i kategorija.
Osnovna marža operativne dobiti (UTOP) iznosila je 17,1 posto te se smanjila za 30 baznih bodova na izvještajnoj osnovi, kao i za 40 baznih bodova u stalnoj valuti. Marža operativne dobiti (TOP) ostala je nepromijenjena te je iznosila 14,0 posto.
Osnovna zarada po dionici porasla je za 9,4 posto u stalnoj valuti, kao i za 8,4% na izvještajnoj osnovi, i to na 4,80 CHF. Zarada po dionici smanjila se za 43,5 posto (na 3,42 CHF) na izvještajnoj osnovi te je uglavnom odražavala dobit od prodaje akcija brenda L'Oréal iz 2021.
Slobodni novčani tok iznosio je 6,6 milijardi CHF, s obzirom na to da se radni kapital privremeno povećao u kontekstu ograničenja lanca opskrbe, a kapitalni izdaci i dalje su bili iznad povijesnih trendova.
Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé komentirao je: 'Prošla je godina sa sobom donijela brojne izazove te je obitelji, zajednice i poduzeća prisilila na teške izbore. Inflacija je porasla do neviđenih razina, pritisci povezani s troškovima života povećali su se, a učinci geopolitičkih napetosti osjetili su se u cijelom svijetu. Cijeli tim kompanije Nestlé pokazao je pouzdanost dok smo se pokušavali snaći u spomenutom teškom okruženju.
Organski rast bio je solidan, marže su i dalje bile otporne, a rast naše osnovne zarade po dionici bio je snažan. Istovremeno smo na globalnoj razini osigurali pristup hranjivim proizvodima i pristupačne ponude. Tijekom 2022. potvrdili smo i svoju dugogodišnju strategiju prehrane, uz naglasak na motu 'Good for You, Good for the Planet'. Poduzeli smo važne korake kako bismo dodatno ojačali svoje odgovorne marketinške prakse (vodeće u industriji) i osigurali transparentnost nutritivne vrijednosti svog globalnog portfelja. Istovremeno smo i unaprijedili provedbu svog plana za borbu protiv klimatskih promjena.
Što se tiče 2023., očekujemo da će biti riječ o godini snažnog organskog rasta, i to s naglaskom na obnavljanje naše bruto marže, povećavanje marketinških ulaganja i povećavanje slobodnog novčanog toka. Zahvaljujući modelu stvaranja vrijednosti kompanije Nestlé u dobrom smo položaju za postizanje svojih ciljeva do 2025. i za stvaranje pouzdanih i održivih povrata za dioničare'.
Zona Europa
Organski rast iznosio je 7,2 posto (uz cijene od 6,4 posto). RIG je bio otporan (0,9 posto) s obzirom na visoku bazu za usporedbu u 2021. i ograničenja opskrbe. Devizni tečajevi negativno su utjecali na prodaju, i to za 7,6 posto, što odražava povećanje vrijednosti švicarskog franka u odnosu na euro. Iskazana prodaja u europskom području porasla je za 1,8 posto, i to na 19,1 milijardu švicarskih franaka (CHF).
U spomenutom izazovnom okruženju europsko je područje pokazalo otpornost i predanost dugoročnim ulaganjima. Kompanija Nestlé najavila je ulaganje od 40 milijuna CHF u Ukrajini, i to za novi proizvodni pogon u regiji Volyn.
Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu konditorskih proizvoda, hrane za kućne ljubimce i prehrane za dojenčad. Po kategoriji proizvoda ključni pokretač rasta bio je proizvod Purina PetCare (potaknut vrhunskim brendovima Gourmet, Felix i Purina Pro Plan). Rast je bio snažan u svim kanalima, a posebno u e-trgovini i specijaliziranim trgovinama za kućne ljubimce.
Prodaja rješenja Nestlé Professional rasla je snažnom dvoznamenkastom stopom, potpomognuta novim platformama za rast i povećanom distribucijom, posebno za pića. Voda je zabilježila dvoznamenkasti rast, kao i pad prodaje u četvrtom tromjesečju, i to uglavnom zbog privremenih ograničenja kapaciteta. Kava je ostvarila srednji jednoznamenkasti rast predvođen topljivom kavom Nescafé i kontinuiranim snažnim rastom prodaje za Starbucks by Nespresso.
Konditorski proizvodi zabilježili su srednji jednoznamenkasti rast, kao i snažnu potražnju za brendom KitKat i sezonskim ponudama. Prodaja u području prehrane dojenčadi rasla je dvoznamenkastom stopom, a navedeno se temeljilo na snažnom uzletu vrhunske početne hranu za dojenčad, uključujući proizvode od oligosaharida majčinog mlijeka.
Kulinarstvo je zabilježilo pad prodaje na koji je utjecao negativan rast u području prodaje pizza i rezanaca. Biljni proizvodi Garden Gourmet nastavili su bilježiti dvoznamenkasti rast koji je odrazio pokretanje novih proizvoda.
Prognoza za 2023.: Očekuju organski rast prodaje od 6-8 posto i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0-17,5 posto. Očekuje se da će osnovna zarada po dionici u stalnoj valuti porasti između šest i deset posto.
Ciljevi za 2025. u potpunosti su potvrđeni: Do 2025. očekuju održiv organski rast prodaje (srednju jednoznamenkastu brojku) i povratak na raspon osnovne marže operativne dobiti od 17,5-18,5 posto. Očekuju da će godišnji rast osnovne zarade po dionici biti u rasponu od od šest do deset posto u stalnoj valuti.