Zabrinuti čitatelj tportala poslao nam je SMS poruku, a ona je očito još jedan pokušaj prijevare pomoću lažnog predstavljanja uime Hrvatske pošte (HP). Sad 'kreativni' lopovi traže da se uplati carinska pristojba od 1,99 eura
Na naš upit iz HP-a su svima koji su primili takvu poruku savjetovali da je ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj jer riskiraju krađu novčanih sredstava.
'Obavijest o carinskim troškovima samo je jedan u nizu pokušaja prijevara koji su se pojavili u posljednje dvije godine, a uključuju lažne obavijesti o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih podataka, lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka te prijevare vezane uz internetske oglasnike', kažu iz HP-a.
Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po barem jednom od elemenata: sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr) te pravopisnim i gramatičkim pogreškama. Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prijevare.
Službene obavijesti Hrvatske pošte sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka - https://posiljka.posta.hr/.
'Ako ste primili lažni SMS u istom periodu u kojem očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja. Također, plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu', upozoravaju iz HP-a.
Ističu da svaki pokušaj prijevare prijavljuju nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice, a korisnike upozoravaju na to putem internetskih stranica i društvenih mreža.
'Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtve internetske prijevare ili pokušaja prijevare, a najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u porukama i provjera poveznica koje nam stižu', zaključuju iz HP-a.