Nije blef

Nizozemac koji je već debelo naš poziva tvrtke da kupuju hrvatsko i obećava da će zauzvrat zapošljavati domaće radnike

26.04.2020 u 15:47

Bionic
Reading

'Ja, Jan de Jong, svečano obećavam da ću za svakih 25 tvrtki koje se prebace s MailChimpa na Webpower Adria zaposliti jednu novu osobu u Zagrebu', objava je hrvatskog poduzetnika nizozemskog porijekla (ili nizozemskog poduzetnika s hrvatskom adresom) koja je na servisu LinkedIn u kratkom roku izazvala ogroman interes. On apelira na građane Hrvatske da, jednostavno, kupuju hrvatsko. Posebno u ovim novim okolnostima

'Da, upravo tako: prebacivanje s MailChimpa omogućuje nam da zapošljavamo nove ljude. U toj kompaniji s 20 milijuna klijenata diljem svijeta vjerojatno ni ne znaju gdje je Hrvatska, a mi jako dobro poznajemo svoje klijente i vodimo brigu o njima', nastavak je njegove objave.

Nije blef: njegova tvrtka koja se bavi e-mail marketingom u roku od jednog dana dobila je nekoliko novih klijenata, na znatno više adresa već je poslana tražena ponuda, pa se uskoro može očekivati otvaranje novih radnih mjesta. U razgovoru za tportal De Jong naglašava da je upravo ovakvo ponašanje jedan od načina na koje možemo pomoći jedni drugima.

'Hrvatska znatno ovisi o turizmu koji čini dvadesetak posto BDP-a i jasno je da će joj nedostajati novac od turista. S druge strane, puno novca troši se na proizvode i usluge stranih tvrtki, posebno velikih globalnih igrača: kad bismo kao poduzetnici i kao potrošači samo dio tog novca preusmjerili na domaće adrese, tamo gdje se zapošljavaju domaći ljudi, sigurno bismo to osjetili. Ljudi samo trebaju biti svjesni uzroka i posljedica', objašnjava on za tportal.

Predstavlja ga se kao Nizozemca, a zapravo je već debelo 'naš': doselio se u Hrvatsku prije trinaest godina, pokrenuo uspješan biznis, oženio se i naredao četvero djece. Dok razgovaramo, skakuću mu oko slušalice.

'Žena je Hrvatica, a djecu deklariramo kao pola-pola', smije se naš sugovornik, a s obitelji živi u malom mjestu u okolici Splita, odakle puca fantastičan pogled na cijeli grad i otoke, katkad sve do Italije. Svakog tjedna on tri dana provede na poslu u Zagrebu, u kojem su mu bazirane firme, a preostala četiri dana u ovom raju na zemlji.

Nakon što je izbila kriza zbog korone priključio se inicijativi Glas poduzetnika i vjeruje da zna što Hrvatskoj treba za oporavak. Osim kupovanja i angažmana domaćih snaga, to je svakako manja i jeftinija država.

'Nadam se da će ovo biti prilika za 'redizajn' Hrvatske. Imamo jako skup sistem, relativno visoke poreze, najveći PDV u Europi i ljude na izmišljenim poslovima u administraciji, koji su se ondje našli zahvaljujući raznim vezama. Svi mi to plaćamo i toplo vjerujem da su ta vremena iza nas', optimističan je. On hvali Vladine mjere pomoći zadržavanja radnih mjesta, premda ima i svoju teoriju: da su porezi i druga davanja bili na nižoj razini, kaže, mjere možda ne bi bile potrebne.

De Jongova ljubav prema Hrvatskoj razvila se gotovo pa slučajno: kao student marketinga u nizozemskom Leidenu bio je angažiran u tvrtki čiji je vlasnik bio Hrvat, pa je za temu svog diplomskog rada predložio projekt širenja poslovanja upravo na Hrvatsku. Još tada, 2006. godine, shvatio je da ovdje postoji velik prostor za rad pozivnih centara - a dok je diplomirao, tvrtka čiji je bio suosnivač već je u Splitu zapošljavala tridesetak ljudi. Mic po mic, u roku od devet godina njegov M+ već je narastao na 400 zaposlenih, a tada je prodao ovaj biznis i pokrenuo novi.

Osim tvrtke Webpower Adria, koja prva u regiji nudi automatizirana rješenja za e-mail marketing, pa pruža usluge desecima velikih kompanija, ima agenciju Younited za digitalni marketing koja u uredima u Zagrebu i Beogradu zapošljava 25 ljudi.

Često se oglašava na temu hrvatskog gospodarstva i uporno apelira da se okrenemo poduzetništvu jer smatra da je Hrvatska zemlja nevjerojatnih prilika. Ako ništa drugo, postoji bezbroj poslovnih prilika i ideja koje se provode u inozemstvu, pa ih samo treba preslikati kod nas. Ili čak unaprijediti.

'Nizozemska od turizma zarađuje osam puta više od Hrvatske, ali nitko se previše ne uzbuđuje jer to čini samo tri posto njihovog BDP-a, u odnosu na naših 20 posto. Nema boljeg dokaza poduzetnicima da se malo više angažiraju u poljoprivredi, proizvodnji, industriji za izvoz…', savjetuje De Jong.