Dramatičan pad potražnje za hotelskim smještajem potaknuo je hotelijere širom svijeta da pronađu nove modele za održivo poslovanje. Dok domaći hotelijeri pokušavaju vaučerima spasiti barem dio uplaćenih aranžmana, u svijetu su se pojavili inovativni modeli prodaje budućih rezervacija
Posrednički portal Buy Now, Stay Later ponudio je hotelijerima mogućnost da u razdoblju dramatičnog prada prihoda zbog epidemije koronavirusa dođu do novca prodajom obveznica budućim korisnicima smještaja.
Inicijativu je već prihvatilo stotinjak hotela te ljubiteljima putovanja nude mogućnost kupnje obveznica u apoenima od 100 dolara. Nakon isteka roka od 60 dana vrijednost obveznice uvećava se za 50 posto. Primjerice, ako kupite pet obveznica od 100 dolara, nakon dospijeća imate pravo na rezervaciju smještaja u vrijednosti od 750 dolara.
Sličan model prodaje rezervacija razvio je i servis Hotel Credits, na kojem hoteli nude kupcima kreditne kartice čija se vrijednost u trenutku korištenja uvećava za određenu premiju. Primjerice, možete kupiti kredit u vrijednosti od 200 dolara, a u vrijeme korištenja karticom možete platiti usluge u vrijednosti od 300 dolara.
Hrvatski hotelijeri trenutno su više zaokupljeni spašavanjem ranije uplaćenih rezervacija, koje gosti žele otkazati. U Hrvatskoj udruzi turizma zalažu se za uvođenje sustava vaučera po uzoru na Grčku, uz podršku Vlade. Vaučeri bi se izdavali turistima u zamjenu za primljene akontacije za usluge koje su se trebale realizirati u razdoblju od 15. ožujka do 15. rujna ove godine.
'Cilj je da se zbog aktualnih uvjeta omogući gostima da realiziraju rezerviranu uslugu u nekom drugom razdoblju, a najkasnije do 31. prosinca 2021. U slučaju da gost iz bilo kojeg razloga ne uspije ili ne želi realizirati uslugu za koju je uplatio avans, može dobiti povrat avansa u cijelosti, i to do 31. prosinca 2021. godine', pojasnio je Veljko Ostojić, direktor HUT-a.