Terminal Tollerort u hamburškoj luci proglašen je ključnom infrastrukturom, nakon ulaska kineske logističke tvrtke u vlasničku strukturu, a operater Container Terminal Tollerort tvrdi da potez ne bi trebao donijeti značajne promjene
U jesenskom pregledu investicija ministarstva gospodarstva lučki terminal još nije imao status ključne infrastrukture, priopćila je matična tvrtka terminala Hamburg Hafen und Logistik (HHLA), dodavši da je nova klasifikacija uvedena početkom godine.
Status ne signalizira značajnije promjene, tvrde u HHLA-u, 'zato što je HHLA već klasificirana kao ključna infrastruktura od 2018. godine i pozicionirala se u skladu s time', rekla je glasnogovornica kompanije. 'Kompanija je već tada bila u potpunosti usklađena s ispunjavanjem obveza o sigurnosti IT infrastrukture', dodala je.
HHLA bi trebala kontrolirati operativno upravljanje terminalom, odnose s korisnicima i IT sustave, a kineska tvrtka COSCO neće imati pravo pristupa ni odlučivanja, uključujući i odluke o zemljištu terminala. Status ključne infrastrukture zahtijeva posebnu zaštitu, ali posljedice nisu jasne.
Glasnogovornica ministra gospodarstva Roberta Habecka rekla je u srijedu da zbog promjene uvjeta ministarstvo provjerava implikacije. Savezni ured za informacijsku sigurnost (BSI) i savezno ministarstvo unutarnjih poslova odbili su komentirati dodjelu statusa terminalu.
Ulazak COSCO-a u vlasničku strukturu podigao je prašinu prošle godine i vlada joj je na kraju odobrila stjecanje udjela manjeg od 25 posto. Cosco je u početku želio kupiti 35 posto udjela i modernizirati terminal kako bi postao njegovo europsko središte za pretovar robe.
Glasnogovornica ministra gospodarstva istaknula je da, bez obzira na nove činjenice, ministarstvo još nije zaključno potvrdilo akviziciju i nije jasno može li još biti zabranjena. Prema Uredbi o vanjskoj trgovini i platnom prometu, klasifikacija ministarstvu gospodarstva daje više mogućnosti zabrane kupnje tvrtkama iz država izvan EU-a.
Kancelar Olaf Scholz, bivši gradonačelnik Hamburga, podupirao je COSCO-vu akviziciju dok je ministarstvo vanjskih poslova predvodilo skupinu onih koji su su izrazili ozbiljne rezerve. Odluku o dodjeli statusa ključne infrastrukture donosi ministarstvo unutarnjih poslova, a odluku o ulaganjima stranih kompanija ministarstvo gospodarstva.