Njemački diskontni lanac supermarketa Lidl otvorit će ovoga ljeta prve trgovine u SAD-u, pri čemu planira u prvoj godini imati do 100 trgovina, a taj njegov iskorak mogao bi uzdrmati američke trgovce
Grupa planira otvoriti prvih 20 trgovina u Virginiji te u Sjevernoj i Južnoj Karolini, navodi se u priopćenju iz te kompanije.
Lidl, koji prodaje artikle po povoljnim cijenama, već ima više od 10.000 trgovina u 27 europskih zemalja, a sada traži radnike u SAD-u, iako se očekivalo da neće otvarati trgovine prije kraja 2017. ili 2018. godine. Oprezni zbog predstojećeg dolaska tog njemačkog diskontera, američki trgovaci već poduzimaju akcije.
"Trgovci se pripremaju za ulazak Lidla na tržište. Ne spavaju, stvarno to uzimaju ozbiljno", izjavio je Milos Ryba iz analitičke tvrtke u trgovačkom sektoru IGD.
Njemačka diskontna formula nije novost za SAD. Aldi je naime svoj prvi američki dućan otvorio je 1976. a sada ih ima 1.600. U prošlom je tjednu Aldi najavio da će uložiti 1,6 milijardi dolara do 2020, godine u obnovu američkih trgovina, kao i u proširenje njih više od 1.300.
Međutim Lidl se smatra potencijalno većom prijetnjoma nego Aldi, jer se u posljednjih nekoliko godina odmaknuo od striktne formule popusta. Lidl, naime, uvodi više brendova, svježih proizvoda iz pekara, dotjeruje svoje trgovine i eksperimentira s internetskom prodajom. To bi moglo privući kupce u SAD-u, koji više preferiraju brendiranu robu u odnosu na privatne marke.
Lidl i Aldi u posljednjih su nekoliko godina već prodrmali britanski sektor supermarketa, otevši dio tržišnog udjela od britanske tradicionalne "velike četvorke" trgovaca mješovitom robom te stavljajući ih pod pritisak da snize svoje cijene i unaprijede poslovanje.
Sa sjedištem u Neckarsulmu u južnoj Njemačkoj, Lidl je u godinu dana do kraja veljače 2016. ostvario prodaju u visini 64,6 milijardi eura. Grupa je u vlasništvu Dietera Schwarza, koji je proglašen najbogatijim Nijemcem prema nekoliko međunarodnih lista, a sin je Lidlovog osnivača Josefa Schwarza.