KRIZNA 2012.

Novca ćemo imati sve manje, ali tableta se nećemo odreći

17.01.2012 u 11:44

Bionic
Reading

Unatoč krizi, u svijetu će ove godine rasti prodaja potrošačke elektronike, a sličan trend očekuje se i u Hrvatskoj. Potrošači će se odreći putovanja, koncerata, novog automobila, ali ne i pametnog telefona ili tablet računala, predviđaju iz Deloittea

U svom istraživanju Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacije u 2012. Deloitte ističe da tehnologija postaje sve važnija u životu današnjih potrošača, iako su im budžeti limitirani.

Dejan Ljuština, direktor u odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu, kaže da pametne telefone i tablete potrošači percipiraju kao vrlo dobar omjer vrijednosti i cijene

'Prema analizi isplativosti, koja uzima u obzir cijenu uređaja i očekivano vrijeme korištenja, tablet računala predstavljaju trošak od 0,70 dolara po satu, dok su drugi uređaji nešto jeftiniji. Ako posjedovanje automobila, putovanja, koncerti ili sportski događaji, koji imaju vrijednost po satu iznad 10 dolara, usporedimo s drugim troškovima, onda je vidljiv razlog takve percepcije', komentira Ljuština.

Deloitteovi analitičari predviđaju u 2012. nastavak snažne potražnje za tablet uređajima, s time da će skoro pet posto ukupno prodanih tablet računala kupiti korisnici koji ga već posjeduju.

Očekuje se da će u ovoj godini širom svijeta u upotrebi biti pola milijarde low cost pametnih telefona (cijena do 100 dolara) koji će podržavati osnovne funkcije i imati smanjene podatkovne mogućnosti. U Deloitteu predviđaju da će ti uređaji sadržavati sve napredniju tehnologiju zbog pada cijena komponenti.

Pametni telefoni i tableti u 2012. sve više će se koristiti za gledanje TV programa, i to za vrijeme putovanja ili u javnom gradskom prijevozu.

Deloitt predviđa da će oglašivači i marketinška industrija prilikom istraživanja tržišta sve više koristiti funkcionalnu magnetsku rezonancu (fMRI) kako bi nam doslovce virili u mozak.

Neuromarketing je već snažno prisutan u prehrambenoj industriji, a ta se kontroverzna metoda koristila i prilikom istraživanja koje je pokazalo da ljudi aktivni na društvenim mrežama imaju razvijenije regije mozga zadužene za društvene odnose