U svijetu je u drugom tromjesečju isporučeno 316 milijuna pametnih telefona ili 9 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, čemu je pogodovao pad potražnje uslijed manjeg raspoloživog dohotka zbog inflacije i drugih ekonomskih prepreka, donosi analitička tvrtka Canalys
Time je u drugom tromjesečju nastavljen pad isporuka pametnih telefona (smartphone) koji je prisutan od početka godine, te su dobavljači, kako ističu analitičari Canalysa, zbog nagomilavanja zaliha 'prisiljeni' preispitati svoj portfelj kako bi u drugom dijelu godine poboljšali rezultat.
Ipak, unatoč ukupnom padu isporuka istraživači napominju da je potražnja za Appleovim i Samsungovim pametnim telefonima i dalje velika, te su ta dva dobavljača/proizvođača i dalje na prva dva mjesta po prodaji, a i među prvih pet jedini su povećali tržišni udjel.
Samsung je i dalje broj jedan u svijetu te nakon drugog tromjesečja 2022. drži i najveći tržišni udjel po isporukama smartphonea, od 21 posto, što je i povećanje sa 18 posto iz istog tromjesečja 2021. godine, dok je drugi Apple s tržišnim udjelom od 17 posto, također povećanim, sa lanjskih 14 posto.
Među prvih pet dobavljača još su Xiaomi, Oppo i Vivo, koji su svi ove godine ostvarili pad tržišnog udjela u isporukama tih telefona, pa je tako udjel Xioamija s lanjskih 17 posto pao na ovogodišnjih 14 posto, Oppojev sa 11 na 10 posto, a Vivov sa 10 na 9 posto.
Analitičari Canalysa to komentiraju i prekomjernom ponudom telefona srednjeg ranga i cijene, koji se gomilaju na zalihama, jer potrošači s ograničenim proračunom u inflaciji preusmjeravaju kupnju na uređaje nižih cijena, te se očekuje da će dobavljači u idućim mjesecima pojačati promocije i posebne ponude kako bi potaknuli bolju prodaju i prije blagdanskog rasprodajnog razdoblja pred kraj godine.
"Pad potražnje izaziva veliku zabrinutost za cijeli lanac opskrbe pametnih telefona. Iako zalihe komponenti i pritisci na troškove popuštaju, ipak ostaje briga unutar logistike i proizvodnje, poput pooštravanja uvoznih zakona na nekim tržištima u razvoju i carinskih procedura koje odgađaju pošiljke. Stoga će za sve u tom lancu biti vitalna buduća suradnja dobavljača i kanala prodaje u praćenju potražnje i zaliha", kaže analitičar Toby Zhu.