Gotovo tisuću pilota skandinavske aviokompanije SAS najavljuje štrajk, a oko polovice svih letova moglo bi biti otkazano. Stotine otkazanih letova moguće su i u Lufthansi
U posrnulom skandinavskom avioprijevozniku SAS-u piloti nakon neuspjelih pregovora o arbitraži ponovno prijete štrajkom. Iz tvrtke kažu da će posljedično polovica svih letova biti otkazana. Svakodnevno bi to značilo 250 otkazanih letova, čime bi bilo pogođeno oko 30 tisuća putnika na dnevnoj razini.
Štrajk pilota je u ovom trenutku riskantan za budućnost tvrtke. Prema riječima direktora SAS-a Anka van der Werffa, sadašnja odluka pilota o stupanju u štrajk pokazuje nemilosrdno ponašanje sindikata i slabo razumijevanje krizne situacije u kojoj se nalazi tvrtka. Štrajk je već bio najavljivan, ali i više puta odgođen. Kompanija pregovora sa švedskim, danskim i norveškim pilotima o kolektivnom ugovoru, piše Spiegel.
Švedska udruga pilota optužuje tvrtku za iskorištavanje situacije s pandemijom covida-19 i otpuštanje gotovo polovice pilota. Dogovor je bio da oni imaju pravo povratka na posao, međutim u SAS-u su poništili to pravo. Tvrtka je ranije ove godine najavila program štednje zbog financijskih gubitaka tijekom pandemije. SAS je onda navodno počeo zapošljavati nove pilote pod lošijim radnim uvjetima u podružnicama SAS Link i SAS Connect.
No otkazani letovi mogu se očekivati i u drugim tvrtkama. Tako belgijska podružnica Lufthanse Brussels Airlines ograničava svoju ponudu tijekom ljetnih praznika. Gotovo 700 letova bit će otkazano, što iznosi šest posto od svih onih planiranih, pišu belgijski mediji. Sindikati pilota i kabinskog osoblja Brussels Airlinesa prošli mjesec planirali su trodnevni štrajk. Zaposlenici su se žalili da je pritisak na poslu prevelik i da tvrtka godinu dana nije ponudila nikakva rješenja.
Avioprijevoznici diljem Europe prolaze kroz svojevrsnu krizu jer je industrija u prve dvije godine pandemije bila paralizirana. Popuštanjem pandemijskih mjera krenuli su i letovi, ali problemi su se predugo gomilali. Do razdora unutar kompanija dolazi ponajviše zbog nezadovoljstva plaćama, a onda i zbog nedostatka osoblja.