POTPISAN UGOVOR

Odobren brak Kurira i Storyja

15.12.2014 u 14:01

Bionic
Reading

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je namjeru provedbe koncentracije kojom Adria Media Group (AMG) iz Beograda stječe kontrolu nad tvrtkom Adria Media Zagreb (AMZ), objavljeno je u ponedjeljak iz Agencije

Kupoprodajni ugovor potpisan je početkom studenog ove godine, a temeljem njega je Adria Media Group postala vlasnik 75 posto temeljnog kapitala Adria Medije Zagreb, dok je 25 posto temeljnog kapitala ostalo u vlasništvu Styria Media Grupe.

Iz Agencije navode kako je AMG u Srbiji nakladnik općeinformativnog dnevnika, 14 časopisa i 12 elektroničkih publikacija, a u vlasništvu je Aleksandra Rodića. U sastavu Adria Media Group se nalaze magazini Story, Elle, Cosmopolitan, Lisa, Moj stan, Moja lepa bašta, National Geographic, Men's Health, Sensa, Elle Decoration, Mama, Burda i dnevno izdanje Kurir.

Adria Media Zagreb je pak joint venture nizozemske kompanije Sanoma Magazines International B.V. te austrijskih G+J International Publishing Holding GmbH i Styria Media International AG, a ta je tvrtka u Hrvatskoj trenutno nakladnik 14 časopisa i sedam elektroničkih publikacija. Adria Media Zagreb izdaje magazine Burda, Čarolija okusa, Cosmopolitan, Elle, Elle Decoration, Lisa, Men’s Health, Moj lijepi vrt, Moj stan, National Geographic Hrvatska, Sensa, Story, StoryBook, Storykids i Vjenčanja.

'Koncentracija AMG-a i AMZ-a učinak će imati na mjerodavnim tržištima naklade tiska, u segmentima prodane naklade tiska (časopisa) i oglašavanja u tisku (časopisima) te naklade i oglašavanja na elektroničkim publikacijama (internetski portali). Temeljem potpune prethodne prijave koncentracije i utvrđene strukture mjerodavnog tržišta s obzirom na postojeće i potencijalne konkurente, Agencija je utvrdila da ni jedan od sudionika koncentracije ne djeluje na istom mjerodavnom tržištu u zemljopisnom smislu te da među njima nema horizontalnog preklapanja kao ni vertikalne povezanosti', stoji u priopćenju Agencije.

Dodatno se pojašnjava da AMG ulazi na mjerodavno tržište na način da preuzima tržišne udjele AMZ-a (situacija poznata pod nazivom 'stupanje u čizme') pa provedbom koncentracije neće doći do promjene u strukturi tržišta.

Naime, pojašnjavaju iz AZTN-a, u segmentu tiskanja i oglašavanja u časopisima, Adria Media Zagreb je drugi od dva najznačajnija tržišna takmaca u Hrvatskoj, dok na tržištu naklade elektroničkih publikacija i oglašavanja na njima, 'AMZ Zagreb ne ostvaruje značajnije tržišne udjele jer je na njima prisutan veliki broj takmaca'.

Kako na javni poziv za dostavu primjedbi i mišljenja na ovu koncentraciju, Agencija nije zaprimila niti jedan podnesak, a uzimajući u obzir strukturu tržišta te tržišnu snagu i udjele sudionika koncentracije na mjerodavnim tržištima, Agencija je utvrdila da nije riječ o koncentraciji koja bi mogla imati negativan učinak na tržišno natjecanje te ju je odobrila na prvoj razini, zaključuju iz Agencije.

Osim odobrenja ove koncentracije, Agencija je u ponedjeljak izvijestila i o pokretanju postupka utvrđivanja sklapanja zabranjenog sporazuma protiv tvrtke Drezga d.o.o., radi postojanja indicija da ugovori koje je taj poduzetnik sklopio sa svojim poslovnim partnerima, vezano uz prodaju i servis proizvoda proizvodnog programa Husqvarna grupe i ostalih proizvoda koje zastupa, sadrže odredbe koje se smatraju zabranjenim sporazumima.

'Agencija će u postupku posebice utvrditi je li Drezga d.o.o. u ugovorima sklopljenim sa svojim poslovnim partnerima određivala fiksne ili minimalne prodajne cijene odnosno zabranila pasivnu prodaju', navode iz AZTN-a.