Sezona sniženja službeno je počela i u Hrvatskoj. U trgovinama će se ona protegnuti najdulje 60 dana. Trgovci tijekom ljetnog sezonskog sniženja moraju jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti redovnu i novu sniženu cijenu proizvoda
U hrvatskim trgovinama 1. srpnja započelo je ljetno sezonsko sniženje koje može potrajati najdulje 60 dana. No nije svugdje tako. U susjednoj Sloveniji, primjerice, na natpise 'sniženo' pričekat će se do drugog ponedjeljka u srpnju, a u Italiji svaka regija sama određuje početke svojih sezonskih sniženja.
'U slučaju sezonskih sniženja možemo govoriti i o pitanju konkurentnosti domaće trgovine u odnosu na zemlje u okruženju i to u smislu utvrđenih rokova sezonskih sniženja. Naime, usvajajući važeće zakonsko rješenje o sezonskim sniženjima, posljednjih godina u domaćim trgovinama bilježimo sve veće i veće sezonske popuste, sukladno svjetskoj i europskoj praksi, i slične termine sezonskih sniženja, čime je trgovina postala konkurentnija u odnosu na zemlje okruženja', poručila je uoči početka ljetnog sezonskog sniženja direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Hrvatski trgovci tijekom sezonskih sniženja moraju jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti redovnu i novu sniženu cijenu proizvoda. Oni koji ne prodaju sve proizvode mogu nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali takvu prodaju ne smiju oglašavati kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana.
'Trgovci su se dužni pridržavati zakonskih pravila vezanih za provođenje posebnih oblika prodaje i čine to. Cilj je i trgovca i potrošača da kupoprodajni odnos bude u win-win poziciji', odgovaraju tportalu iz HGK na pitanje događaju li se i koliko često nedozvoljena sezonska sniženja.
U Hrvatskoj, naime, i izvan sezonskih sniženja trgovci mogu prodavati svoju robu po promotivnim cijenama, ali uz, kako ponavljaju iz HGK, poštivanje pozitivnih zakonskih propisa i brigu da se ne pojavljuje nepošteno trgovanje. Posebnim oblicima prodaje smatra se prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, a obuhvaća, među ostalim, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima istječe rok uporabe, sukladno Zakonu o zaštiti potrošača.
'Prema praksi u posljednjih nekoliko godina, očekuje se da se prometi u trgovini na sezonskim sniženjima povećavaju čak i do 30 posto', objasnila je Ravlić.