Američki proizvođač bezalkoholnih pića PepsiCo izvijestio je o većoj neto dobiti u četvrtom kvartalu 2015. godine u usporedbi s godinom ranije, ali i o slabijim prihodima, čiji je pad u kontekstu snažnog dolara donekle ublažila snažnija prodaja na ključnom sjevernoameričkom tržištu
Neto dobit te kompanije iznosila je 1,72 milijarde dolara, nasuprot 1,31 milijarde dolara u istom razdoblju godinu dana ranije, pokazalo je financijsko izvješće američkog diva u segmentu bezalkoholnih pića. No, neto prihodi smanjeni su za sedam posto, na 18,59 milijardi dolara.
Prihodi u dijelu poslovanja s pićima u Sjevernoj Americi u četvrtom su tromjesečju, zaključno s 26. prosincem, porasli za dva posto i bili su zaslužni za gotovo trećinu ukupnih prihoda.
PepsiCo u svoju ponudu uvodi pića s manjim udjelom šećera i više prirodnih sastojaka, jer su potrošači u Sjevernoj Americi, na njegovu najvećem tržištu, počeli sve više paziti na kalorije i odlučuju se za proizvode koje smatraju zdravijima.
Iz kompanije su također najavili povećanje godišnje dividende na 3,01 dolara po dionici, s 2,81 dolara iz godine ranije.
Što se tiče procjena rezultata poslovanja, PepsiCo u 2016. godini očekuje da će mu prilagođena dobit biti slabija od one koju predviđaju analitičari, navodeći među razlozima snažan dolar i isključivanje svoga poslovanja u Venezueli iz financijskog izvješća.
Tradicionalni rival Pepsija, Coca-Cola izvijestila je ranije ovoga tjedna o većim od očekivanja prihodima i zaradi u zadnjem lanjskom tromjesečju, potpomognuta prodajom pića u manjim limenkama i bocama pića, agresivnim rezanjem troškova i nižim troškovima sirovina.
Prihodi Coca-Cole u zadnjem su lanjskom tromjesečju dosegnuli 10 milijardi dolara. Iako su tri posto manji nego u istom razdoblju godinu ranije, iznad su očekivanja analitičara od 9,9 milijardi dolara. Neto dobit pripisiva dioničarima, pak, porasla je u tome razdoblju 61 posto, na 1,24 milijarde dolara.