PRVO TROMJESEČJE

Podravka povećala prihode za 8,3 posto uz osjetan skok profitabilnosti

25.04.2018 u 15:42

Bionic
Reading

Neto dobit Grupe Podravka za prvo tromjesečje ove godine iznosila je 69,8 milijuna kuna što predstavlja vrlo značajan rast u odnosu na usporedno razdoblje prošle godine kada je ostvareno 18 milijuna kuna, priopćili su iz koprivničke kompanije

Rast prodaje profitabilnog asortimana uz istovremenu kontrolu operativnih troškova rezultiralo je s dvoznamenkastim rastom profitabilnosti na svim razinama poslovanja.

Prihodi od prodaje Grupe Podravka iznosili su 988,9 milijuna kuna što predstavlja rast od 75,6 milijuna kuna, odnosno 8,3 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Na kretanje prihoda od prodaje najvećim dijelom je utjecao rast prihoda od prodaje u segmentu Prehrane uslijed snažnijih prodajno – marketinških aktivnosti te širenja distribucije pojedinih kategorija.

Segment Prehrane ostvario je 789,8 milijuna kuna prihoda od prodaje odnosno povećanje od 9,2 posto u odnosu na usporedno razdoblje godinu ranije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 9,9 posto. U okviru navedenog segmenta svi poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje te je ostvaren rast vlastitih brandova za 10,3 posto. Tako je Kulinarstvo ostvarilo rast od 8,6 posto, Dječja hrana, slastice i snack 8,2 posto, Podravka hrana 16,9 posto, poslovni program Žito 9,4 posto, Mesni proizvodi, jela i namazi 13,4 posto te poslovni program Riba 9,7 posto.

Drugi segment Grupe Podravka, Farmaceutika ostvarila je 199 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja rast od 5 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 7,5 posto. Vlastiti brandovi Farmaceutike ostvarili su rast od 6,3 posto, ponajviše uslijed širenja distribucije na tržištima srednje Europe te povećanja potražnje na tržištu Rusije. Vrijedi spomenuti kako je kod najznačajnije kategorije Lijekovi na recept zabilježen značajan porast prihoda od prodaje u iznosu od 9,8 posto.

Podravka
  • Podravka - krovni paviljon
  • Podravka - novo pročelje
  • Podravka - sadašnje stanje
Podravka Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Podravka

Kada je riječ o realizaciji prihoda od prodaje Grupe Podravka po regijama, najveći relativni porast zabilježen je u regiji Centralna Europa i to u iznosu od 15,9 posto te regiji Istočna Europa 14,9 posto. Regija Adria, kao najznačajnija regija u okviru Grupe Podravka, zabilježila je snažan rast prihoda od prodaje u iznosu od 6,3 posto odnosno povećala je prihode od prodaje za 40 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije.

Fokus menadžmenta u 2018. godini je na daljnjem organskom rastu, nastavku smanjenja zaduženosti te na poboljšanju interne efikasnosti.