Reakcija desetak poduzetnika, od kojih su neki već 'ulagali' u političke stranke u izborima, pokazuje da je predsjedničkim kandidatima prije borbe za naklonost birača potrebno uložiti prilično puno napora da bi našli financijere svojih kampanja
Stručnjaci kažu da su pravila igre sljedeća: za dobru kampanju predsjednički kandidat treba uložiti četiri-pet milijuna kuna. Stranačka pripadnost kandidatima odmah donosi dodatne 'bodove', jer se većina njih oslanja na financiranje vlastite stranke, dok se nezavisni kandidati moraju usmjeriti na donacije tvrtki i pojedinaca.
Službenih donatora još nema, iz stožera kandidata odbijaju u ovom dijelu kampanje iznositi podatke o financiranju, a nekadašnji financijeri stranaka prilično su nezainteresirani. Tako u Hotelijersko-ugostiteljskom poduzeću Zagreb, tvrtki zagrebačkog hotelijera Anđelka Leke, koji je HDZ-u u prošloj godini donirao čak 840.000 kuna, hladno poručuju da 'neće sudjelovati u financiranju kampanja predsjedničkih kandidata, niti to od njih itko traži'.
Za razliku od HUP-a Zagreb, vrgorački poduzetnik Miljenko Pivac nudi zanimljiviju priču. Neformalnu informaciju da će Mesna industrija Braća Pivac financirati kampanju Ive Josipovića on nam je demantirao, pri čemu je otkrio da ga je već dvoje kandidata posjetilo tražeći - novac. 'Ne, nećemo financirati Josipovića, kao ni bilo kojeg drugog kandidata. Bilo je pohoda, kod nas su bili Josipović i Primorac, vjerojatno će doći i Vidošević. Svakoga lijepo primimo i popijemo s njim kavu, ali stav je tvrtke da ne financiramo predsjedničke kampanje.'
Iz građevinske tvrtke IGH, na čijem je čelu Jure Radić, opovrgnuli su nam da su među donatorima Milana Bandića, objasnivši kako neće nikog financirati, a zagrebačkom gradonačelniku financijsku potporu neće pružiti ni njegov kum Milan Penava, vlasnik građevinske tvrtke Tigra i glasoviti graditelj zagrebačkih javnih toaleta: 'Sigurno ću glasovanjem poduprijeti nekog od kandidata, ali novcem ni slučajno', kazao je za tportal.
Originalni pogled na financiranje predsjedničkih kandidata ima građevinski poduzetnik Tomo Horvatinčić, vlasnik Hoto grupe: 'Mislim da bi svaki predsjednički kandidat od skupljenih para trebao sudjelovati u financiranju mojih projekata, jer su oni puno ozbiljniji od onog posla kojim se oni bave. To bi im bio najbolji potez u izbornoj kampanji', rekao je Horvatinčić.
Stipe Gabrić Jambo, vlasnik GP Dubrovnik i nekadašnji donator HDZ-a, kazao nam je da nitko od predsjedničkih kandidata nije tražio donacije, već samo verbalnu potporu, a 'podržat će onoga kandidata kojeg će i njegova stranka HSS.'
Jedini poduzetnik koji priznaje da će financijski pomoći kandidate jest Jako Andabak, koji nam je otkrio da je već nekoliko kandidata zatražilo njegovu novčanu pomoć. Do sada je ovaj hotelijer redovno financirao HDZ, no ovaj put nije se htio izjasniti koga će financirati, jer 'lista nije konačna'. Iz toga se može pretpostaviti da će Andabak biti široke ruke i osim HDZ-ovom, pomoći i još kojem kandidatu.
Velike tvrtke s kompleksnim suvlasničkim odnosima, doznajemo neslužbeno iz političkih krugova, imaju razrađen model financiranja. Banke, primjerice, 'pravedno' doniraju isti iznos kandidatima koji po ozbiljnim anketama imaju najviše šanse i zato su svim predsjedničkim pretendentima ključna baš prva istraživanja, koja usmjeravaju tijek novca.