Zaračunata bruto premija 24 društva za osiguranje na kraju veljače iznosila je 1,61 milijardu kuna, što je 3,1 posto manje u odnosu na premiju s kraja veljače prošle godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO)
Bruto premija u segmentu neživotnih osiguranja na kraju veljače iznosila je 1,18 milijardi kuna i porasla je za 0,85 posto u odnosu na veljaču lani. Istodobno se u segmentu životnih osiguranja bilježi pad premije za 12,6 posto, na 427,5 milijuna kuna.
Podaci HUO-a po vrstama osiguranja pokazuju da je u veljači najviše, 355,4 milijuna kuna, iznosila premija klasičnog životnog osiguranja. To je 18,1 posto manje nego krajem veljače prošle godine.
Raste rentno osiguranje
Kod proizvoda životnog osiguranja, najizraženiji rast zaračunate premije, za čak 118,9 posto, na 10,3 milijuna kuna, bilježi se kod rentnog osiguranja, dok je premija kod životnih ili rentnih osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja porasla na godišnjoj razini za 53,4 posto, na 38,1 milijun kuna.
U segmentu neživotnih osiguranja uobičajeno najveći udio ima osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (obvezno autoosiguranje) s iznosom bruto premije krajem veljače od 298,3 milijuna kuna. No, rezultati liberalizacije tog segmenta tržišta, odnosno sniženje cijena polica obveznog autoosiguranja, i dalje se osjete na zaračunatoj premiji, koja je u odnosu na veljaču prošle godine smanjena za 6,4 posto.
Istodobno je premija u osiguranju cestovnih vozila (kasko) porasla za 14,1 posto, na gotovo 132 milijuna kuna.
Croatia i dalje lider
Statistika po društvima za osiguranje pokazuje da i dalje najveći tržišni udio drži Croatia osiguranje s 504,2 milijuna kuna zaračunate bruto premije na kraju veljače. Zaračunata bruto premija Croatia osiguranja na godišnjoj je razini smanjena za 14,8 posto, pa je i tržišni udio tog osiguravatelja smanjen s 35,6 posto krajem veljače prošle godine na 31,3 posto krajem veljače ove godine.
Drugo mjesto drži Allianz, čija je ukupna premija na kraju veljače iznosila gotovo 235 milijuna kuna, što je tržišni udio od 14,6 posto. I Allianz bilježi pad zaračunate bruto premije i to za 13,1 posto, čime je njegov tržišni udio smanjen za 1,7 postotnih bodova. Blagi rast bruto premije, za 0,09 posto, bilježi Euroherc, koji s premijom na kraju veljače od 118,6 milijuna kuna zauzima 7,4 postotni tržišni udio.
Osjetan pad premije u životnim osiguranjima rezultat je jačeg pada premije kod više osiguravajućih društava, a posebice dva osiguravatelja koja drže najveće tržišne udjele u tom segmentu - premija Allianza je na godišnjoj razini smanjena za 23,6 posto, na 84,4 milijuna kuna, a Croatia osiguranja za čak 37,6 posto, na 77,1 milijun kuna.
Neživotno osiguranje pada
Croatia osiguranje, koje zauzima najveći tržišni udio u segmentu neživotnih osiguranja, i u tom segmentu bilježi pad premije, i to za 8,7 posto, na 427,1 milijun kuna, što čini 36,1 posto ukupne premije u 'neživotu'.
Na drugom je mjestu, s udjelom od 12,7 posto, Allianz, čija je premija u segmentu neživotnih osiguranja krajem veljače bila 5,9 posto manja nego u istom mjesecu lani i iznosila je 150,6 milijuna kuna.
Euroherc, koji se bavi samo neživotnim osiguranjima, u tom segmentu zauzima treće mjesto s tržišnim udjelom od 10 posto, odnosno premijom u iznosu od 118,6 milijuna kuna.