POZITIVAN TREND

Premija osiguravatelja u kolovozu porasla 2,8 posto

13.09.2017 u 09:33

Bionic
Reading

U kolovozu su 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 6,24 milijarde kuna, što predstavlja rast od 2,8 posto u odnosu na kolovoz prošle godine, podaci su Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO)

U skupini neživotnih osiguranja zaračunata bruto premija porasla je za 3,4 posto u odnosu na kolovoz prošle godine, na 4,3 milijarde kuna.

Istodobno, u segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je porasla za 1,6 posto, na 1,9 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem kolovoza u iznosu od 1,39 milijardi kuna ili 0,64 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom većom od 1,3 milijarde kuna.

Taj je iznos premije za 0,8 posto niži nego u kolovozu prošle godine, a taj pad se i dalje može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja. 

U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem kolovoza u iznosu od 1,47 milijardi kuna, što je za 2,3 posto manje u odnosu na premiju iz kolovoza lani.

Krajem kolovoza je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 28,01 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,7 milijardi kuna.

Drugi je Allianz sa 807,9 milijuna kuna premije, odnosno 12,94 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc s 567,76 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,09 posto.

Croatia osiguranje je krajem kolovoza zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 32  posto, uz premiju od 1,37 milijardi kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 19,18 posto, odnosno s 372,9 milijuna kuna premije.

Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,10 posto i premijom većom od 352 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 13,21 posto i premijom od 567,7 milijuna kuna.