Krajem studenog ove godine, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 24 hrvatska društva za osiguranje zaračunala su ukupnu bruto premiju u iznosu od 8,04 milijarde kuna, što predstavlja rast od 1,01 posto u odnosu na studeni 2015. godine
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 67,11 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u studenom ove u odnosu na studeni prošle godine porasla je za 0,98 posto, na 5,39 milijardi kuna.
U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je porasla za 1,06 posto, na 2,6 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem studenog u iznosu od 1,89 milijardi kuna ili 3,04 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 1,8 milijardi kuna. Taj je iznos premije za 3,57 posto niži nego u listopadu prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja.
Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u studenom ove godine iznosila 925,91 kunu te je bila za 6,71 posto niža u odnosu na studeni prošle godine.
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem studenog u iznosu od 2,02 milijarde kuna, što je za 9,69 posto manje u odnosu na premiju iz studenog lani.
Krajem studenog je najveći tržištni udio mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 26,58 posto, zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom višom od 2,13 milijardi kuna.
Drugi je Allianz, s 1,03 milijarde kuna premije, odnosno 12,84 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 740,9 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,21 posto.
Croatia osiguranje je krajem studenog zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 30,53 posto (premija od 1,6 milijardi kuna), dok je segment životnih osiguranja bio na drugom mjestu s udjelom od 18,54 posto (490,5 milijuna kuna premije).
Prvo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,55 posto i premijom većom od 490,7 milijuna kuna.
U segmentu neživotnih osiguranja na drugom je mjestu Euroherc, s udjelom u ukupnoj premiji od 13,73 posto, a treći je Allianz, s 10,04 posto udjela.