Svakodnevno više od 180 hrvatskih građana odlazi trbuhom za kruhom u druge zemlje Europske unije (i šire), ostavljajući katkad i dobro plaćena radna mjesta u domovini
Najveći izazov organizacijama u Hrvatskoj je kako te ljude privući i zadržati. Donedavno su tvrtke sve karte stavljale na brendiranje proizvoda i bilo je manje bitno tko iza tog proizvoda stoji. Danas su sva svjetla uprta u same tvrtke koje radi privlačenja radne snage u javnosti stvaraju imidž poželjnog poslodavca. One traže originalne načine da radnim uvjetima i detaljima utječu na zadovoljstvo zaposlenika. Uz stimulirajuću plaću koja se podrazumijeva, donosimo 25 metoda koje su izdvojili sami poslodavci:
- liječnički pregledi
- topli obrok
- pauza
- mogućnost fizičke aktivnosti (fitness, boks, pilates i sl.)
- stimulativne porodiljne naknade
- pokloni za rođendan
- regresi, božićnice i 13. plaća
- suvremena radna infrastruktura
- prostor za opuštanje i druženje s kolegama
- adekvatan sanitarni prostor s potrebnim higijenskim priborom
- voće ili drugi prehrambeni proizvodi za međuobroke
- besplatan parking
- povremeno korištenje službenog automobila u privatne svrhe
- zadovoljavajući broj dana godišnjeg odmora (koji ne zadovoljava samo minimalne zakonske propise)
- organizacija izvan poslovnih aktivnosti (sportski turniri, koncerti, team building i sl)
- besplatan smještaj tijekom godišnjih odmora
- blagdanska druženja
- razumijevanje prema obvezama obiteljskog života
- angažman zaposlenika na zanimljivim projektima u kojima mogu dokazati vlastite kapacitete
- jasno definiranje ciljeva i odgovornosti za svakog radnika
- pružanje mogućnosti za poboljšanje radnih uvjeta
- otvorena komunikacija te mogućnost prezentacije ideja zaposlenika
- ravnopravnost i njegovanje kolegijalnosti
- barem jedan kontakt godišnje s čelnom osobom tvrtke/vlasnikom, koji jasno iznosi strategiju kompanije
- mogućnost dodatne edukacije i usavršavanja
Kandidati za posao su nekoć čekali u redovima kako bi se zaposlili u uglednim tvrtkama, poslodavci su samo trebali objaviti oglas i gotovo pa bi ih mogli birati prema boji kose. Regrutacija i selekcija bili su u drugom planu. Danas su ova dva segmenta ključni izazovi za HR odjele koji kontinuirano traže kreativne načine u privlačenju kandidata za posao. Poslovni tjednik Lider 5. prosinca u zagrebačkom hotelu Westin organizira 2. HR konferenciju: Employee Engagement & Retention: Privuci i zadrži, u suradnji s Udrugom U4HR (Udruga za upravljanje, umrežavanje, učenje i unapređivanje ljudskih potencijala u Hrvatskoj). Pokrovitelj konferencije je Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, a ministar Marko Pavić otvorit će skup.
Cilj ove konferencije je ponuditi rješenja na sljedeća pitanja:
- Kako i koliko direktori i vlasnici mogu utjecati na smanjivanje stope odlazaka naših ljudi?
- Što mogu učiniti kako bi im ostanak u Hrvatskoj bio privlačan?
- (Ne)moć i (ne)odgovornost HR-a – koja su nam znanja i iskustva HR-a na raspolaganju u rješavanju tog problema?
- Kakvu kulturu u organizacijama moramo poticati da bismo riješili taj problem i kako?
- Što neke organizacije već čine i s kakvim rezultatima?
- Što kao društvo moramo mijenjati i kako?
Odgovore na ova i druga pitanja dat će međunarodni ugledni stručnjaci iz područja upravljanja ljudskim resursima kao što su keynote spikerica Karin Volo (Švedska), autorica bestselera ‘Engage!’, s više od 15 godina rada s međunarodnim tvrtkama s rang liste ‘Fortune 500’ na dva kontinenta, Barbara Salopek (Norveška), konzultantica za inovativne projekte iz tvrtke Vinco Innovation, Nenad Bakić, investitor, poduzetnik i začetnik revolucije STEM-a u hrvatskim školama, Luka Babić, čelni čovjek upravljanja ljudskim potencijalima u Infobipu i Ivica Vrančić, HR konzultant iz tvrtke Verantius. Sudionici će imati prilike poslušati zanimljivu panel-raspravu na temu: Što tvrtke čine da bi zadržale zaposlenike i mogu li kompenzirati opće stanje u društvu? te dobiti korisne savjete na radionici Žane Goić Petričević o angažmanu zaposlenika.
Na konferenciji će se održati i dodjela tradicionalne nagrade 'Najbolji poslodavac' koju portal Moj Posao dodjeljuje već dvanaestu godinu zaredom, na temelju iskustva i mišljenja samih zaposlenika.