jak lobi

Procurila tajna duhanskog diva: Manipulirali znanošću, a otkriven je i njihov novi plan

28.06.2024 u 18:02

Bionic
Reading

Procurili dokumenti iz Philipa Morrisa otkrivaju 'tajnu' strategiju za plasiranje svog grijanog duhanskog proizvoda IQOS

Duhanska kompanija Philip Morris International optužena je za "manipuliranje znanošću radi profita" kroz financiranje istraživanja i zagovaranja rada sa znanstvenicima, piše Guardian.

Pokretači kampanje kažu da dokumenti koji su procurili iz PMI-ja i njegove podružnice u Japanu također otkrivaju planove za ciljanje političara, liječnika i Olimpijskih igara u Tokiju 2020. kao dio multinacionalne marketinške strategije za privlačenje nepušača na svoj grijani duhanski proizvod IQOS.

Japan je tržište za lansiranje IQOS-a, a Stopping Tobacco Organisations and Products (Stop), nadzornik duhanske industrije, rekao je da sumnja da će PMI primijeniti nacrt drugdje.

Rad istraživača Istraživačke grupe za kontrolu duhana na Sveučilištu u Bathu kaže da je Philip Morris Japan (PMJ) financirao studiju prestanka pušenja Sveučilišta Kyoto putem istraživačke organizacije treće strane.

Istraživači su rekli da nisu mogli pronaći nikakav javni zapis o umiješanosti PMJ-a, iako je glasnogovornik PMI-ja rekao da je njegova umiješanost pripisana kada su rezultati predstavljeni na znanstvenoj konferenciji u Grčkoj 2021. godine.

Procurila 24 dokumenta

PMJ je plaćao oko 20.000 funti mjesečno FTI-Innovationsu, konzultantskoj tvrtki za znanosti o životu koju je vodio profesor Sveučilišta u Tokiju, za zadatke poput promicanja znanosti i proizvoda PMI-ja na akademskim događajima. U jednoj internoj e-pošti, zaposlenik PMJ-a tvrdio je da im je rečeno "da to drže u tajnosti".

Rad, objavljen u časopisu Nicotine & Tobacco Research, temelji se na 24 procurila dokumenta tvrtke, datirana između 2012. i 2020. godine. "Ove aktivnosti nalikuju poznatim strategijama utjecaja na ponašanje, objavljivanje i doseg znanosti, te prikrivanja znanstvenih aktivnosti", rekli su istraživači.

Dr. Sophie Braznell, jedna od njezinih autorica, rekla je: “Manipulacija znanošću radi profita šteti svima nama, posebno kreatorima politika i potrošačima koji pokušavaju donijeti odluke koje bi potencijalno mogle promijeniti život. Usporava i potkopava politike javnog zdravstva, a istovremeno potiče široku upotrebu štetnih proizvoda.”

Braznell je rekao da dokumenti koji su procurili potkopavaju tvrdnje PMI-ja da provodi "transparentnu znanost" i pozvao na reforme financiranja i upravljanja istraživanjem duhana "kako bi se zaštitila znanost od korporativnih interesa".

Jak lobi

U zasebnom izvješću o marketinškim aktivnostima tvrtke, također temeljenom na procurjelim dokumentima, Stop je rekao da se čini da PMJ lobira da se IQOS dopusti na mjestima gdje je pušenje zabranjeno.

Grupe, uključujući medicinske i ugostiteljske grupe, te Japansku agenciju za upravljanje požarima i katastrofama, sve su bile ciljane za odobrenja, "koja bi, ako budu osigurana, mogla dati dojam organskog, širokog prihvaćanja IQOS-a", rekao je Stop.

Težnja za prisustvom na Olimpijskim igrama u Tokiju "odjekuje poznatom industrijskom taktikom reklamiranja ovisnih, štetnih duhanskih proizvoda na sportskim događajima - povezujući te proizvode sa zdravljem, obmanjujući potrošače i dopirući do djece i mladih". Direktor u Stopu,rekao je da su nalazi u suprotnosti s izjavama PMI-a prema kojima je IQOS bio namijenjen samo odraslim pušačima.

Prijevarne taktike

"Čini se da se PMI-jeve namjere s IQOS-om protežu mnogo dalje od onoga što su izjavili", rekao je. “Ovo otkriće dodaje težinu sve većem broju dokaza koji dovode u pitanje vjerodostojnost tvrdnji PMI-ja o njihovim namjerama i proizvodima.

“Uznemirujuće je da nagovještava širi obrazac prijevarnih taktika, potencijalno postavljajući temelje za novo poglavlje u duhanskoj epidemiji”, rekao je.

Glasnogovornik PMI-ja rekao je: “Ovo je još jedna lažna priča organizacije koja je više zainteresirana za kritiziranje naše tvrtke nego za pomoć u smanjenju štete od cigareta.

“Kao svaka visoko regulirana, multinacionalna tvrtka, PMI redovito nastoji podijeliti svoje stavove o pitanjima koja utječu na naše potrošače, našu tvrtku i naše zajednice. Ne samo da je ova vrsta angažmana u potpunosti zakonita i primjerena, već je ključna za vrstu uključivog donošenja politika koje će dovesti do boljih ishoda za ljude na koje te politike utječu.”