Agrokor aktivno upravlja svojom likvidnošću, a na dan 28. veljače ove godine ukupna raspoloživa likvidnost u koncernu iznosila je 1,68 milijardi kuna, kaže se u izvješću o stanju Agrokora u trenutku primopredaje poslova izvanredne uprave, koje je objavljeno na internetskim stranicama Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta
Od početka procesa izvanredne uprave, značajno povećana likvidnost dobavljača kroz plaćanja starog i graničnog duga te plaćanja svih novih faktura u ugovorenim rokovima, ocjenjuje se uz ostalo u izvješću, koje donosi i kronologiju najvažnijih događaje tijekom procesa izvanredne uprave.
Kako se navodi, unutar vremenskog razdoblja trajanja izvanredne uprave predviđa se da će dobavljačima biti isplaćeno preko 490 milijuna eura starog i graničnog duga, što uključuje očekivana daljnja plaćanja graničnog duga u iznosu od 35 milijuna eura, preostala plaćanja starog duga iz alokacija skupine B te ispunjenja trgovinske tranše kredita s prednošću namirenja i refinanciranjem, namijenjene dobavljačima.
Povrh 490 milijuna eura plaćenog graničnog i starog duga, isplatama za tekuće obveze za robe i usluge isporučene nakon početka postupka izvanredne uprave, tijekom postupka izvanredne uprave ukupno je dobavljačima plaćeno daljnjih više od 2,1 milijarde eura, kaže se u izvješću.
"Sustav Agrokor aktivno upravlja svojom likvidnošću uz ažuriranje projekcija novčanog tijeka svakih četrnaest dana te utvrđivanje i odobravanje tjednih budžeta plaćanja na temelju tih prognoza za 19 osnovnih operativnih kompanija, koje predstavljaju više od 90 posto novčanog tijeka grupe", kaže se u izvješću.
Dodaje se da su od 24. studenoga 2017. godine, ključne hrvatske kompanije, s izuzetkom kompanija iz segmenta maloprodaje i veleprodaje, prešle na dvotjedni režim plaćanja, u kojem se samo izvanredna plaćanja realiziraju na tjednoj osnovi.
Što se tiče rezultata poslovanja, iznose se preliminarni rezultati za prvih 11 mjeseci 2017. godine, prema kojima je EBITDA u segmentu maloprodaje i veleprodaje iznosila minus 149 milijuna kuna, u prehrani 1,04 milijarde kuna, a u poljoprivredi 283 milijuna kuna.
U izvješću se kaže i da novoimenovana izvanredna uprava po pitanju nagodbe nastavlja s radom na temelju prijedloga nacrta plana nagodbe koji je vjerovnicima i javnosti prezentiran prosincu prošle godine.
Taj prijedlog je, kako se navodi, "jasno pokazao da će se vrijednost kompanije prenijeti na vjerovnike, koji će naposljetku, nakon implementacije nagodbe, biti njezini vlasnici".
Očekuje se također da će većina vjerovnika morati otpisati dio svojih tražbina na temelju financijskih projekcija poslovanja odnosno imovine cjelokupnog sustava.
Izvanredna uprava očekuje i da će vjerovnici podržati formiranje stalnog Vjerovničkog vijeća, iako zbog rokova propisanih zakonom to vjerojatno neće biti moguće prije svibnja. Naime, kako se objašnjava, početkom veljače počeo je teći rok prema kojem vjerovnici u svakoj od skupina imaju 30 dana za izbor svog predstavnika, a ako neka skupina ne izabere predstavnika u tom roku, tada počinje teći rok od 60 dana po isteku kojeg predstavnika određuje sud.
Rokovi od ukupno 90 dana istječu početkom svibnja, pa će tada biti ispunjeni zakonski preduvjeti za formiranje stalnog Vjerovničkog vijeća, kaže se u izvješću. Zaključuje se da je cilj do 10. travnja 2018. imati dogovorene odredbe i uvjeti plana nagodbe.